Unelmatupa-lähetyskahvila paloi tulipalossa

Ylöjärven seurakunnan lähetyskahvila Unelmatuvalla oli tulipalo lauantaina 9.12. aamuyöllä. Palokunta sammutti palon, mutta Unelmatupa meni purkukuntoon. Unelmatupa on hautausmaan parkkipaikan reunalla sijaitseva noin parinkymmenen neliömetrin hirsirakennus, jossa toimii vapaaehtoisten lähetyskahvila.

Palon syttymissyystä ei ole tietoa. Henkilövahinkoja ei ole, mutta kahvila on sisältä palanut ja se joudutaan purkamaan. Rakennus on vakuutettu.

Unelmatupa on ollut lukuisille seurakunnan vapaaehtoisille merkittävä paikka. Unelmatuvan toiminnassa mukana olevia kutsutaankin sunnuntain 10.12. klo 10 alkavan messun jälkeen puhumaan tilanteesta Ylöjärven seurakuntakeskukseen.

Seurakuntakeskuksen alakerrassa oleva takkahuone on varattu jouluun asti Unelmatupalaisten käyttöön ma-la klo 11-16. Läheisessä pikkukeittiössä on mahdollista keitellä kahvia ja seurustella.

Unelmatuvan jäänteet on purettu 14.12.2017. Lähetyskahvilan toiminnan tulevaisuuden suhteen tekee päätöksiä seurakunnan hallinto aikataulujensa mukaisesti.

Poliisi kaipaa havaintoja

Poliisi on tiedottanut 14.12. seuraavaa:
"Poliisi kaipaa havaintoja Ylöjärven lauantaisesta kahvilapalosta. Lauantain vastaisena yönä 9.12 paloi Ylöjärvellä kirkon pysäköintialuella oleva kahvilarakennus. Poliisi selvittää palon syttymisyytä ja pyytää mahdollisia havaintoja alueella lautaina aamuyöstä liikkuneista henkilöistä tai ajoneuvoista puh. 0295 445 888 tai s-postilla vihjeet.pirkanmaa@poliisi.fi"

Poliisin tiedote

Sat Dec 09 08:53:01 EET 2017