Ystävyysseurakuntapäivä 21.1. - erityiskutsu Viron talkoolaisille

Sunnuntaina 21.1.2018 vietetään Ylöjärvellä ystävyysseurakuntapäivää yhdessä Tallinnan Pyhän Hengen seurakunnan ystävien kanssa.

Antero Honkkilan kirja

Talkoissa on voimaa

Pärekattotalkoot, perunannostotalkoot, valutalkoot, heinäntekotalkoot… Vanhemmat suomalaiset muistavat hyvin ainakin osan noista. Monet ovat olleet mukanakin ainakin joissakin talkoissa.

Ilman talkooväkeä ei esim. pärekaton teosta tai vähänkään suuremman perunasadon kokoamisesta olisi tullutkaan mitään.

Ylöjärven seurakuntalaiset ovat olleet monissa talkoissa mukana. On rakennettu äskettäin tuhoutunut Unelmatupa. On korjattu kirkkoja ja tehty kaivoja Afrikassa. Myös ystävyysseurakuntatoiminta niin Viron Tallinnassa kuin Venäjän Kaukolassa on sisältänyt paljon talkootoimintaa. Tämän on tehnyt mahdolliseksi se tosiasia, että keskellämme elää suuri joukko hyväkuntoisia eläkeläisiä, joille kutsu talkoisiin on mitä tervetullein.

Tammikuun 21. päivänä vietetään Ylöjärvellä ystävyysseurakuntapäivää, jonka yhteydessä julkistetaan Antero Honkkilan kirjoittama kirjanen Ahdingossa mutta ei umpikujassa. Se on kertomus ystävyydestä ja yhteydestä Tallinnan Pyhän Hengen ja Ylöjärven seurakunnan kesken. Merkittävän osan siitä muodostaa vuosia jatkunut talkootoiminta, jossa kymmenet ylöjärveläiset ovat olleet mukana. Vuonna 1992 siellä alkoi seurakuntatalon rakentaminen. Voitaneen sanoa, että ilman ylöjärveläistä talkoovoimaa ja taloudellista tukea taloa ei olisi saatu aikaan.

Ystävyysseurakuntapäivä alkaa messulla kello 10 Ylöjärven kirkossa, minkä jälkeen kokoonnutaan seurakuntakeskukseen, missä muistellaan yhteisiä seurakunta- ja talkoomatkoja. Sinne toivotaan sinunkin saapuvan, erityisesti jos olet ollut mukana noilla matkoilla.

Talkoissa mukana olleet saavat Ahdingossa mutta ei umpikujassa -kirjasen kiitokseksi ja muistoksi tärkeästä talkootoiminnasta.

Ystävyysseurakuntapäivä klo 21.1.2018 klo 10.00 alkaen Ylöjärven kirkossa ja srk-keskuksella. Saarnaa Antero Honkkila. Musiikkia: Kamarikuoro. Messun toteutuksessa mukana myös ystäviä Tallinnan Pyhän Hengen seurakunnasta. Messun jälkeen srk-keskuksessa kirkkokahvit ja ohjelmaa (mm. Yhteisten seurakunta- ja talkoomatkojen muistelua. Antero Honkkilan kirjan ”Ahdingossa, mutta ei umpikujassa” julkistaminen).

Thu Jan 18 17:20:00 EET 2018