Työryhmä arvioi lähetyskahvilalle sopivaa tilaa

Ylöjärven seurakunnan kirkkoneuvosto perusti 25.4. kokouksessaan työryhmän selvittämään Unelmatupa-lähetyskahvilan jatkoa. Työryhmässä on niin luottamushenkilöitä, Unelmatuvan vapaaehtoisia kuin seurakunnan työntekijöitäkin. Työryhmä käy läpi kirkkoneuvoston saaman materiaalin Unelmakahvilan tilanteesta sekä etsii yhteistä tahtotilaa toimijoiden välille.

Asetetun työryhmän puheenjohtajana toimii kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Nina Alanen. Hänen lisäkseen luottamushenkilöistä ryhmässä ovat mukana Juhani Vahtokari ja Jaana Lamminen. Ryhmän sihteerinä toimii lähetyssihteeri Jaana Skyttä ja virkansa puolesta jäsenenä lähetyspappi Matti Mikkola. Puheenjohtaja pyytää Unelmatuvan vapaaehtoisista kolme jäsentä työryhmään.

Ylöjärven seurakunnan Unelmatupa-kahvila paloi korjauskelvottomaksi ennen joulua 2017. Lähetyskahvilan toiminnan jatkosuunnittelua varten on alkuvuoden aikana toteutettu laajat selvitykset sekä lähetyskahvilan toiminnasta osana seurakunnan lähetys- ja vapaaehtoistyötä kuin myös erilaisista tilaratkaisuvaihtoehdoista. Perustettu työryhmä keskustelee erilaisista tulevaisuuden mahdollisuuksista kaiken sen tiedon äärellä, mitä kirkkoneuvostolle anomusten ja selvitysten muodossa on toimitettu. Se arvioi, mahdollisesti myös pisteyttää ja antaa suuntaviivoja kirkkoneuvostolle liittyen lähetyskahvilan jatkoon. Kirkkoneuvosto pyytää työryhmältä raporttia kokoukseensa 6.6.

Joulukuun palosta lähtien Unelmatupa-kahvila on toiminut väliaikaistiloissa Ylöjärven seurakuntakeskuksen alakerrassa.

2018-04-28 22:30:00.0