Hautausmaat

Ylöjärvellä on seitsemän hautausmaata. Ylöjärven hautausmaa sijaitsee kirkon vieressä. Samoin Viljakkalan hautausmaa on välittömästi kirkon läheisyydessä. Kurusta sen sijaan löytyy useampia hautausmaita. Hautausmaille on esteetön pääsy ja niihin saa tutustua vapaasti.

Ylöjärven hautausmaalla järjestetään satunnaisesti hautausmaakierroksia oppaan johdolla. Ne ovat kesäaikaan ja niiden ajankohdista ilmoitetaan paikallislehdessä ja seurakunnan tapahtumakalenterisssa.

Jos etsit tietyn ihmisen hautaa, voit kysyä suunnistusvinkkiä esim. hautaustoimen päällikkö Tuulikki Karhulta (044 7868 132) tai erityisammattimies Mia Mehtälältä (044 7868 136). Viljakkalan hautausmaahan liittyvissä kysymyksissä voi ottaa yhteyttä myös seurakuntamestari Heli Smediin (044 7868 138). Kurun hautausmaista voi tiedustella seurakuntamestari Susanna Palmilta (044 7868 154).

Voit myös omatoimisesti etsiä Ylöjärvelle haudattujen vainajien hautapaikkaa hautahaku.fi palvelusta syöttämällä ensin vainajan sukunimen. Hakukentässä sukunimi näkyy aina ennen etunimiä. Sovelluksen sisältämä karttapalvelu näyttää haudan sijainnin hautausmaalla.

Hautapaikat ja hautauspalvelumaksut

Haudan hallinta-ajan jatkaminen