Ukrainan sodan uhrien auttaminen ja huomioiminen Ylöjärven seurakunnassa

Seurakunnan ja kirkon kautta voit olla auttamassa Ukrainan sodan uhreja. Järjestämme myös esimerkiksi hartaushetkiä yhteistä rukousta varten. Ukrainen tilanne näkyy myös seurakunnan toiminnassa esimerkiksi jumalanpalvelusten esirukouksissa ja kolehtivalinnoissa.

Miten voit auttaa?

Muun muassa avustusjärjestöt sekä sosiaali- ja terveysministeriö ovat viestittäneet, että nykyisessä tilanteessa tehokkain tapa auttaa on lahjoittaa rahaa. Tavaralahjoituksia on saapunut jo niin paljon, että niiden kanssa ollaan pulassa. Tämän vuoksi Ylöjärven seurakuntakaan ei ole avannut erillistä tavarakeräystä, vaan suosittelemme lahjoittamista avustusjärjestöille. Tilannetta arvioidaan säännöllisesti ja esimerkiksi pakolaisten saapuminen Ylöjärvelle voi tuottaa tarpeita myös tavarakeräykselle - siitä tiedotetaan tässä tapauksessa erikseen.

Hiljennytään ja rukoillaan yhdessä

Kutsumme kaikkia yhteiseen rukoukseen rauhan ja Ukrainan sodasta kärsivien puolesta. Luontevin tavoin muistamme myös seurakunnan toiminnassa Ukrainan kriisiä esimerkiksi jumalanpalvelusten esirukouksissa ja kolehtikohteiden valinnoissa. Järjestämme erillisiä rukoushetkiä erikseen ilmoitettavina aikoina - tällaista rukoushetkeä vietettiin esimerkiksi sodan alkamispäivän illalla Ylöjärven kirkossa.

Keskusteluapua ja tukea

Voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijöihin kun kaipaat keskusteluapua.

Koko kirkon yhteinen keskusteluapu löytyy osoitteesta www.kirkonkeskusteluapua.fi

Seurakunnan toimenpiteitä ja varautuminen Ukrainan kriisitilanteessa

Seurakunta selvittää ja kartoittaa mahdollisuuksia hätämajoitustilojen tarjoamiseen pakolaisille, jos maahanmuuttoviranomaiset näkevät hätämajoitukselle tarvetta.

Kiitos Hyväntekeväisyysvalokuvaukseen osallistuneille!

Ylöjärven seurakunta ja Hartikainen Media Visuals järjestivät 2.4.2022 Pappilan Perhetalolla pääsiäisaiheisen valokuvauksen, jonka merkittävä tuotto meni lyhentämättömänä Kirkon Ulkomaanavun ja SPR:n keräyksien kautta Ukrainan kriisistä kärsiville.

Kiitos kaikille osallistujille ja kiitos Hartikainen Media Visuals yhteistyöstä!

Iloista pääsiäisen odotusta!

UnelmaKahvila osallistuu aktiivisesti Ukrainalaisten tukemiseen

UnelmaKahvila myy käsityönä tehtyjä Ukraina-aiheisia tuotteita, muun muassa Ukraina-aiheisia korvakoruja sekä rauhankyyhkysukkia. Tuotto lyhentämättömänä Ukrainan tukemiseen.

Lisätietoja ajankohtaisista tuotteista löydät myös UnelmaKahvilan omilta sivuilta.

UnelmaKahvila on avoinna Tiistaisin, Keskiviikkoisin ja Torstaisinklo 11:00-15:00.

Tervetuloa!

Ukraina - rauhan kyyhkynen

Rukous rauhan puolesta

Rukoilemme rauhan puolesta
Pyhä Kolmiyhteinen Jumala,
Vahvista meissä toivoa, kun sodan uhka ahdistaa.
Varjele Ukrainan kansaa.
Säästä ihmiset sodan kärsimyksiltä,
suo etteivät perheet jää sen jalkoihin.
Vahvista yhteyttä ihmisten, kansojen ja valtioiden välillä.
Auta löytämään tie kestävään rauhaan ja sovintoon.