Pyhäinpäivänä sytytetään kynttilöitä poisnukkuneille rakkaille

Pyhäinpäivänä muistamme niitä omaisia ja ystäviä, jotka eivät ole enää luonamme. Hautausmaita valaisevat kynttilämeret. Kirkoissa muistetaan erityisesti viimeisen vuoden aikana poisnukkuneita rakkaitamme.
Pyhäinpäivänä sytytetään kynttilöitä haudoille (Kuva: Rami Marjamäki)

PYHÄINPÄIVÄ 3.11. YLÖJÄRVEN SEURAKUNNASSA

YLÖJÄRVEN KIRKOSSA

klo 10.00 Messu, jonka jälkeen kirkkokahvit. Karjalaisten kirkkopyhä.

klo 12.00-16.00 Kirkko avoinna hiljentymistä varten.

klo 18.00 KIRKKOILTA, jossa runoja, raamatunlukua, musiikkia ja kynttilöiden sytytys. Muistamme nimeltä kaikkia viime pyhäinpäivän jälkeen pois nukkuneita seurakuntamme jäseniä ja muita Ylöjärven kirkoissa siunattuja vainajia.

KURUSSA

klo 10.00 Messu Kurun kirkossa. Luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen Kurun kirkoissa siunattujen vainajien nimet ja sytytetään heille muistokynttilä. Ohjelmahetki ja kirkkokahvit Kurun srk-salissa.

klo 18.00 Konsertti Tammikankaan kappelissa. ”Anna minun mennä”, Sanna Loikas, laulu ja urut.

* Lisäksi su 4.11. klo 10.00 Aurejärven kirkossa messussa luetaan edellisen pyhäinpäivän jälkeen Aurejärven hautausmaahan haudattujen vainajien nimet.

VILJAKKALAN KIRKOSSA

klo 12.00 Messu, jossa luetaan edellisen pyhäinpäivän jälkeen Viljakkalan kirkossa siunattujen vainajien nimet ja sytytetään heille kynttilä.

Tervetuloa kirkkoon!

Sosiaalisessa mediassa voit liittyä muistojen ja kynttilän liekkien virtaan käyttämällä häshtägiä #sytytänkynttilän.

Kuva: Rami Marjamäki

2018-10-31 09:57:00.0