Itsenäisyyspäivää juhlitaan perinteisesti Ylöjärven keskustassa, Kurussa ja Viljakkalassa 6.12.

Ylöjärven seurakunta on järjestämässä yhdessä kaupungin ja kansalaisjärjestöjen kanssa perinteisesti itsenäisyyspäiväjuhlia 6. joulukuuta.
#suomi101

Ylöjärven keskustassa, Kurussa ja Viljakkalassa järjestettäviin tilaisuuksiin ovat kaikki tervetulleita. Tänä vuonna itsenäisyyspäivän yhteydessä paljastetaan Ylöjärven hautausmaalla sijaitsevalla Vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä nimilaatta, johon on kaiverrettu kaatuneiden nimet. Kirkkoherra Kimmo Reinikainen haastattelee seppeleenlaskun jälkeen seurakuntakeskuksella alkavassa juhlassa historiantutkija Tuomas Hoppua nimienkeruusta ja nimilaattaa varten tehdystä selvitystyöstä.

Jumalanpalvelusten jälkeen myös Kurun ja Viljakkalan seurakuntataloilla on kahvitilaisuudet. Kurussa ohjelmassa on musiikkia ja lausuntaa. Ylöjärven keskustan tilaisuudessa Tampereen tuomiokirkon Poikakuoro Pirkanpojat esittää suomalaista musiikkia. Kuoron taiteellisena johtajana toimii Jouni Rissanen. Tilaisuudessa juhlapuheen pitää emerituspiispa Juha Pihkala.

Itsenäisyyspäivän 6.12.2018 ohjelma:

Ylöjärven keskusta
klo 10.00 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Ylöjärven kirkossa
klo 11.15 Kunniakäynti sankarihaudoilla ja nimilaatan paljastus Vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä
klo 11.30 Itsenäisyyspäivän juhla seurakuntakeskuksessa (Kirkkotanhuantie 1)
– Kahvitarjoilu
– Kaupungin tervehdys; kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Jaana Lamminen
– Musiikkia; Poikakuoro Pirkanpojat
– Juhlapuhe; piispa emeritus Juha Pihkala
– Kirkkoherra Kimmo Reinikainen haastattelee historiantutkija Tuomas Hoppua Vakaumuksensa puolesta kuolleiden muistomerkille paljastettavan nimilaatan nimien selvitystyöstä
– Musiikkia; Poikakuoro Pirkanpojat
– Maamme-laulu