TV-jumalanpalvelus riparilaulujen sävelin Ylöjärveltä 14.6.

Televisiojumalanpalvelus YLE TV1:ssä lähetetään Ylöjärven kirkosta ensi sunnuntaina 14.6. klo 10.00 suorana lähetyksenä. Veisumessun musiikki koostuu ns. "riparilauluista" legendaarisesta punaisesta Nuoren seurakunnan veisukirjasta.

Messun tallenne YLE Areenassa!

Messun musiikista vastaa Ylöjärven seurakunnan musiikkikasvattaja Maria Joutsi-Laineen kokoama viisijäseninen bändi, jonka johdolla lauletaan uusia veisuja ja tuttuja klassikkolauluja. Kaikki muusikot ovat ylöjärveläisiä: Maria Joutsi-Laine, laulu, Oskari Riuttala, kosketinsoittimet, Arttu Leppälä, rummut, Pasi Henttonen, kitarat ja Kyösti Aalto, basso.
– Messussa lauletaan 11 kappaletta, jotka kaikki ovat Nuoren seurakunnan veisukirjasta.

Rippikoulussa ja seurakunnan nuorisotyössä ahkerasti käytetyn laulukirjan kappaleet ovat tuttuja suurelle osalle suomalaisista. Veisukirjan uusimmassa painoksessa liki puolet on uusia kappaleita, ja loput vanhoja klassikkoja.
– Osa on tuttuja pop-kappaleita, joita soitetaan eri radiokanavilla. Mekin soitamme messussa muun muassa Pelastaja –nimisen kappaleen, jonka on levyttänyt Happoradio.

Voimassaoleva koronaohjeistuksen mukaan kirkkoon saadaan ottaa enintään 108 henkeä. Näin ollen messun toteuttajien lisäksi 90 ensimmäistä saapujaa pääsee sisälle kirkkoon, jonne voi saapua 9.20 – 9.40 välisenä aikana.

Sunnuntain jumalanpalveluksen liturgina on Leena Jalkanen, ja saarnan pitää Sari Timonen. Messun toteutuksessa on mukana myös seurakunnan nuoria. Lähetys on viittomakielelle tulkattu.

Oheisella messutreeneistä kuvatulla videolla kuullaan yksi messun lauluista eli "Jumala kuuli". Kuule sinäkin - tule kirkkoon tai televisiokanavalle!

2020-06-08 22:00:00.0