lapsia seurakunnan kerhossa

Lapset ja perheet

TULOSSA

PÄIVÄKERHOIHIN ILMOITTAUTUMINEN 9.-28.3.2024

Haku web-lomakkeella 9.3.2024 alkaen.

Lisätietoa päiväkerhoista tästä.

Tulossa:

Seikkailu perheleirillä odottaa. Kaikenlaiset perheet ovat tervetulleita viettämään ikimuistoisia kesäpäiviä Sakun leirikeskuksessa ja lähialueella retkeillen. Viron ev. lut. kirkon Saku leirikeskus sijaitsee Tallinnan keskustasta 25 kilometrin päässä, Sakun ja Sauen välillä, Keilajoen rannalla.

Leirin ohjelmassa on leikkejä, pelejä, lauluhetkiä, vapaa-aikaa, askarteluja sekä erillinen retkipäivä, joka tarkentuu myöhemmin. Leiriohjelmassa huomioidaan eri-ikäisten toiveet ja tarpeet.

Ilmoittaudu tästä

​​​Hygienia ja toimintaohjeita  varhaiskasvatuksessa:

- Toimintaan voi tulla mukaan terveenä
- Muistetaan hyvä käsihygienia ja käsidesin käyttö
- Jos lapsi sairastuu tai oireilee toiminnassa mukana ollessaan, olemme herkästi yhteydessä kotiin
- Noudatamme toiminnassamme Aluehallintoviraston, Tampereen hiippakunnan tuomiokapitulin ja paikallisen tartuntatautilääkärin antamia ohjeita ja suosituksia. Päivitämme tilannetta tarpeen mukaan.

Päivittyviä tietoja löydät MukulamenoaLinkki avautuu uudessa välilehdessä -sivustolta Facebookista.

Seurakunnan varhaiskasvatuksessa koetaan kasvamisen iloa leikkien ja liikkuen

Ylöjärven seurakunnassa lapset ovat ainutlaatuisia ja arvokkaita jokaisena hetkenä!  Ylöjärvellä on paljon lapsia, joten seurakunnan toiminta lasten ja perheiden parissa on aktiivista sekä monipuolista. Työssämme tahdomme lasten ja perheiden parasta. Täten pyrimme kohtaamaan perheet kiireettömästi ja kuunnellen.

Päivä- ja perhekerhoissa opetellaan ryhmässä toimimista leikkien, laulaen, kokien, kuunnellen, askarrellen ja ihmetellen. Monipuolisella pedagogisella toiminnalla herätellään lapsen luottamusta omaan itseensä ja tuetaan lapsen kasvua.

Perhekerhosta, perhekahvilasta, toukkatuvasta ja taaperoista löytyy leikki- ja kaveriseuraa niin lapsille kuin aikuisillekin. Järjestämme toimintaa ympäri Ylöjärveä mukaan lukien tunnelmallisessa Pappilan perhetalossa. Seurakunnan muskareissa iloitaan ja leikitellään musiikin tahdissa sekä opetellaan musiikin perusasioita.

Lapsille ja perheille järjestetään vuoden aikana useita kirkkohetkiä ja tapahtumia. Seurakunnan varhaiskasvatuksessa sekä lapsi että aikuinen saa tilaisuuden tutustua kristilliseen aarteistoon mm. symboleiden, musiikin ja Raamatun kertomusten kautta.

Voit tutustua tarkemmin seurakunnan varhaiskasvatukseen lukemalla Tampereen alueen seurakuntien varhaiskasvatussuunnitelman (pdf), joka on toimintaa ohjaava laatuasiakirja.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

- Seuraa meitä Mukulamenoa - Facebook-sivullamme

- Löydät meidät myös Instagramista

Ylöjärven seurakunta on Liikkuva seurakunta

Ylöjärven seurakunta käyttää Liikkuva seurakunta -toimintamallia. Tämä tarkoittaakin, että seurakunnan lapsille ja perheille suunnatussa toiminnassa liikutaan ja leikitään paljon. Koemme yhdessä liikunnan riemua!

Ylöjärven Liikkuva seurakunta -logo
Lue lisää toimintamallista: www.liikkuvaseurakunta.fi.