Valtakunnallinen Pyhän Olavin viestipyhiinvaellus lähtee 19.7.2022 klo 9:00 Ylöjärven kirkolta - vaella kanssamme!

Liity mukaan valtakunnallisen Pyhän Olavin viestipyhiinvaellukseen tiistaina 19.7.! Ylöjärven osuus Ylöjärven kirkko- Pitkäniemi -Nokian kirkko kulkee kauniissa harjumaisemissa sekä kevyen liikenteen väyliä pitkin ja on pituudeltaan n. 16 km.

Rukoushetki Ylöjärven kirkossa aamulla klo 9. Vaellus metsäpolkuja ja kevyen liikenteen väyliä pitkin osin kauniissa harjumaisemassa Pitkäniemeen, jonne saavutaan n. klo 13. Siellä on tarjolla kahvia sekä mahdollisuus käydä uimassa. Ehtoollishetki ja kirkon esittely klo 14.
Pitkästäniemestä matka jatkuu yhdessä Pirkkalasta tulevien vaeltajien kanssa Kappelinmäelle, jossa on vanha Pitkänniemen hautausmaa. Hautausmaalta matka jatkuu Maatialanharjua pitkin Nokian kirkolle, jossa hartaushetki klo 17. Hartauden jälkeen mahdollisuus omakustanteiseen ruokailuun esimerkiksi kirkon naapurissa, Prisman Oksa-ravintolassa.

Nokialta paluu julkisilla kulkuneuvoilla tai omin kyydein. Jos haluaa jatkaa vaellusta useamman päivän, majoittautuminen itsenäisesti ja omakustanteisesti (Eden, Iisoppi, air bnb).

Reitin pituus: noin 16 km
Reitin ohjaavat Sari Oksavuori ja Risto Holma.
Ilmoittautuminen Viestipyhiinvaelluksen nettilomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ilmoittautuminen päättyy viikkoa ennen lähtöpäivää.

Viestipyhiinvaelluksella kuljetaan kohtuuden, kestävyyden ja toivon tiellä Savonlinnan ja Ahvenanmaan välillä kesällä 2022. Viestipyhiinvaellus kulkee Pyhän Olavin mannerreittiä pitkin Savonlinnasta Turkuun alkaen helatorstaina 26.5. Vaellus jatkuu Pyhän Olavin merireittiä pitkin kohti saaristoa ja Ahvenanmaan Jomalaa. Vaellus yhdistää kesän aikana kuusi hiippakuntaa, noin 40 seurakuntaa ja lukemattoman määrän erilaisia yhteistyökumppaneita. Matkaa Savonlinnan ja Jomalan välillä on noin 1000 kilometriä. Lisätietoja valtakunnallisesta viestinpyhiinvaelluksestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2022-06-28 10:22:44.0