Ylöjärven kirkon parkkialuetta peruskorjataan - liikennejärjestelyissä poikkeuksia

Kirkkotanhuantie ja Ylöjärven seurakunnan pysäköintialue peruskorjataan kesän 2022 aikana. Korjaus- ja uudistustoimenpiteillä parannetaan alueen turvallisuutta ja kevyenliikenteen sujuvuutta. Korjaustöistä johtuen Ylöjärven seurakuntakeskuksen ja kirkon ympäristössä on erityisjärjestelyitä liikenteen ja paikoituksen suhteen kesän 2022 aikana.

Kirkkotanhuantietä remontoidaan

Peruskorjauksessa Kirkkotanhuantielle ja seurakuntakeskuksen piha-alueelle rakennetaan hulevesiviemäröinti, uusitaan rakennekerrokset ja katuvalaistus sekä kaapeloinnit. Ylöjärven kirkon ja seurakuntakeskuksen parkkijärjestelyt muuttuvat projektin jälkeen niin, että asfalttialueella parkkeeraus kääntyy 90 astetta. Lisäksi pysäköintialueelle tulee latauspisteitä sähköautoille. Oheisesta karttakuvasta voi nähdä millainen lopputuloksesta on suunniteltu.

Liikennejärjestelyt alueella muuttuvat korjaustöiden vaiheen mukaisesti. Kyltityksen ohjaavat liikennettä tilanteen mukaan. Maanantaista 15.8. alkaen Ylöjärven kirkolle johtava Kirkkotanhuantie on suljettuna. Kulku kirkon parkkipaikalle tapahtuu ns. ”takakautta” hautausmaan viertä kulkevaa tietä pitkin. Parkkeeraus on toistaiseksi mahdollista hautausmaata lähellä olevalla laajalla asfaltti- ja hiekka-alueella.

Työt ovat normaaleja maarakennustöitä. Töitä pyritään pääsääntöisesti suorittamaan ma-pe klo 7-20 välisenä aikana. Rakennustyöt valmistuvat 30.9.2022 mennessä. Projektin toteuttaa Turtolan Kaivin Oy ja sen teettämisestä vastaa Ylöjärven kaupunki.

2022-07-28 14:48:00.0