1540 äänesti ennakkoon Ylöjärvellä seurakuntavaaleissa

1540 äänestäjää, vaalilippuja, leimoja, kohtaamisia, vaalikahveja, lastenvaaleja, rukoushelmiä, Niksi-Kirkkoa, musiikkituokioita, uskoa-toivoa-rakkautta... Monenmoista mahtui seurakuntavaalien ennakkoäänestysviikkoon 8.-12.11. Ylöjärvellä.

Elon äänestyspiste.jpg

Ylöjärvellä annettiin kaiken kaikkiaan 1540 ennakkoääntä. Se vastaa 8,8 % äänioikeutetuista. Tässä on laskua edellisten vaalien ennakkoäänestysprosenttiin noin prosenttiyksikön verran. Ennakkoäänestyspaikkoja oli kaikkiaan 17. Suosituin niistä oli Kauppakeskus Elo, jossa kävi lähes puolet äänestäjistä eli 702. Suuri kiitos kaikille äänestäjille - samoin kuin kymmenille ahkerille käsille, jotka monin tavoin osallistuivat ennakkoäänestyksen järjestelyihin.

Varsinainen vaalipäivä on edessä su 20.11. jolloin äänestellään Ylöjärven seuriksella klo 11-20. Vaalin tulos selviää tuona iltana n. klo 22-23. Tulos julkistetaan heti tuoreeltaan esim. valtakunnallisessa vaalipalvelussa www.seurakuntavaalit.fi ja seurakunnan some-kanavissa, kuten Facebook-sivulla.

Yksi näiden vaalien erikoisuuksista Ylöjärvellä olivat Lastenvaalit. Niissä lapset saivat äänestää keväällä järjestettävän lasten tapahtuman teemasta aikuisten tapaan. Äänestyslippu täytettiin äänestyskopissa, leimattiin ja sujautettiin vaaliuurnaan. Ilo ja sopiva pieni jännitys oli käsin kosketeltavaa. Viikon aikana lapsiäänestäjiä kävi Lastenvaalin äänestyspisteellä Elossa kaikkiaan 101. Tällä viikolla Lastenvaalien äänestys jatkuu seurakunnan lasten kerhoryhmissä eri puolilla Ylöjärveä ja myös varsinaisena vaalipäivänä pääsee vielä äänestämään Lastenvaaleissakin. Näin seurakunta on halunnut olla mukana innostamassa ja kasvattamassa lapsia vaikuttamaan.

Lisätietoja seurakuntavaaleista, ehdokkaista ja vaalikoneesta:
- www.ylojarvenseurakunta.fi/seurakuntavaalit
www.seurakuntavaalit.fi