Pääsiäisen ajan tapahtumat Ylöjärven seurakunnassa

Hiljainen viikko ja pääsiäinen tarjoavat monenlaisia mahdollisuuksia pysähtyä pääsiäisen sanoman äärelle. On jumalanpalveluksia, runomaanantaita, konserttia, pääsiäispolkua kirkossa... Tervetuloa mukaan!

Pääsiäispolun kuva ehtoollisesta

Pääsiäispolku ja kirkko avoinna

Ylöjärven kirkko on avoinna pääsiäisviikolla ma 3.4. klo 13-18, ti 4.4. klo 9-18 ja ke 5.4. klo 9-18, sekä to 6.4. klo 16-19. Sekä jumalanpalvelusten yhteydessä. Kirkossa voit kulkea Pääsiäspolun, johon on kuvitettuna pääsiäisen tapahtumia kirkkoon rakennetuilla alttaripöydillä. Voit myös viivähtää kirkossa hiljentymässä ja keskustelemassa.

Pääsiäisen ajan tapahtumat

PALMUSUNNUNTAI 2.4.
- Konfirmaatiomessu Ylöjärven kirkossa klo 10.
- Messu Kurun kirkossa klo 10.
- Messu Viljakkalan kirkossa klo 13.
- TEHOmessu seurakuntakeskuksessa klo 17.

MAANANTAI 3.4.
- Nukketeatteri Kas Kummaa! tuo Ylöjärvelle esityksen "Pääsiäisriemua"! Esitykset seurakuntakeskuksessa klo 10.30 ja 12.45.
- Perheiden pääsiäisilta samaan aikaan Ylöjärven srk-keskuksessa ja Viljakkalan srk-talossa klo 17.30. Availlaan ja etsitään pääsiäismunia. Pääsiäismaskotti miettii juhlan salaisuutta. Lauletaan, leikitään ja kuljetaan pääsiäisrasteilla.
- Runomaanantai, Hiljaisen viikon runon ja musiikin ilta Ylöjärven kirkossa klo 18.

TIISTAI 4.4.
- Kirkkoherran kaffit Unelmakahvilassa klo 13. Tervetuloa juttelemaan kirkkoherra Ulla Ruusukallion kanssa.
- Hiljaisen viikon iltamessu Pengonpohjan rukoushuoneessa klo 19.

KESKIVIIKKO 5.4.
- Runokeskiviikko, Hiljaisen viikon runon ja musiikin ilta Viljakkalan kirkossa klo 18.

KIIRASTORSTAI 6.4.
- Iltamessu Ylöjärven kirkossa klo 19. Suora nettilähetys FB ja YouTube.
- Iltamessu Viljakkalan kirkossa klo 19.
- Iltamessu Kurun kirkossa klo 19.

PITKÄPERJANTAI 7.4.
- Sanajumalanpalvelus Ylöjärven kirkossa klo 10. Suora nettilähetys FB ja YouTube.
- Sanajumalanpalvelus Viljakkalan kirkossa klo 10.
- Sanajumalanpalvelus Kurun kirkossa klo 13.
- Konsertti Ylöjärven kirkossa klo 18. Vokaaliyhtye Cantus Alaudae, joht. Debra Gomez-Tapio Don Carlo Gesualdon Pitkäperjantain Tenebrae-responsoriot. Käsiohjelman hinta 15€.

LAUANTAI 8.4.
- Pääsiäisyön messu Ylöjärven kirkossa klo 23. Suora nettilähetys FB ja YouTube.

PÄÄSIÄISPÄIVÄ su 9.4.
- Pääsiäispäivän messu Ylöjärven kirkossa klo 10.
- Messu Viljakkalan kirkossa klo 10.
- Messu Kurun kirkossa klo 13.

TOINEN PÄÄSIÄISPÄIVÄ ma 10.4.
-  Ilomessu Ylöjärven kirkossa klo 10. Suora nettilähetys FB ja YouTube.
- Messu Länsi-Teiskon rukoushuoneessa klo 10.
- Messu Aurejärven kirkossa klo 13.

Tarkempia tietoja tapahtumakalenterissa

Ylöjärven kirkon tilaisuuksien nettilähetykset suorana ja tallenteena seurakunnan Facebook-kanavalla www.facebook.com/ylojarvenseurakunta tai YouTubessa www.youtube.com/ylojarvisrk.

Kuuntele pääsiäis-podcast!

”Keskusteluja Kirkonmäellä” -podcastissamme Spotifyssa voit kuunnella kolmea pääsiäisaiheusta keskustelutuokiota. Podcasteissa Juha-Pekka Haaviston jututettavana ovat Samuli Saarinen, Jaana Heikkilä ja Aija-Leena Ranta.  Seurakunnan some-kanavissa Facebookissa ja Instagramissa on myös päivittäin luettavissa, kuunneltavissa ja katseltavissa sisältöjä, jotka kuljettavat kohti pääsiäisen iloa ja toivoa.

Ilahdutimme yksinäisiä pääsiäiskorteilla

Toteutimme pääsiäiskorttikampanjan, jossa pyysimme kirjoittamaan kortteja tuntemattomille, yksinäisille ylöjärveläisille. Saimme jaettavaksemme satoja kortteja. Niitä on jaettu ja jaetaan pääsiäisen aikaan mm. mm. kaupungin kotihoidon kautta sekä vammaisten ja vanhusten asumisyksiköihin. Suurenmoisen lämpimät kiitokset kaikille kortteja askarreille ja toimittaneille!

2023-03-31 19:59:00.0