Päivi Aumala varhaiskasvatuksen työalajohtajaksi, Mikko Huuhtanen perhediakoniksi

Ylöjärven seurakunnan uuteen varhaiskasvatuksen työalajohtajan virkaan on valittu KM Päivi Aumala. Diakonisen perhetyön virassa aloittaa puolestaan sosionomi-diakoni Mikko Huuhtanen.
Päivi ja Mikko

Yhdessä tehden varhaiskasvatuksen hyvää työtä jatkamaan

Varhaiskasvatuksen työalajohtajana aloittava Päivi Aumala otti suurella ilolla vastaan uutisen valinnastaan.

- Olen innolla tulossa. Opettelemaan minulle uutta ja jatkamaan yhdessä Ylöjärvellä jo tehtyä hyvää työtä varhaiskasvatuksen parissa, kertoilee Päivi tunnelmistaan tuoreeltaan.

Päivi Aumala on toiminut aiemmin mm. päiväkodin johtajana Tampereen kaupungilla.

Vasta perustetun varhaiskasvatuksen työalajohtajan tehtäviin kuuluu vastuu suuren kasvatuksen työalan toiminnan suunnittelusta. Tiimissä on varhaiskasvatuksen ohjaaja sekä 25 lastenohjaajaa, joiden esimiehenä työalajohtaja toimii. Tehtävään kuuluu mm. vastuu johtokuntatyöskentelystä, budjetin laatimisesta ja seurannasta sekä toimintakertomuksen tekemisestä.

Diakonin sydämellä on ihmisarvo ja kohtaaminen

Diakonista perhetyötä Ylöjärven seurakunnassa jatkossa tekevä Mikko Huuhtanen on positiivisen odottavin mielin siirtyessään nuorisotyöstä diakoniatyöhön.

- Omassa elämässä tämä on merkittävä uusi alku työuralla. Suhtaudun siihen samaan aikaan äärimmäisellä vakavuudella ja äärimmäisellä rentoudella. Vihkimys diakoniksi on minulle iso juttu, kuvailee Mikko tuntemuksiaan.

- Perhetyötä ja diakoniaa lähden nyt täysillä tekemään. Koen, että siihen minua on kutsuttu ja kutsutaan.

Diakoniatyöntekijän missio selkeä.
- Punainen lanka on ihmisarvon antaminen, Mikko kiteyttää.
- Kohdata ihmisiä kasvokkain ja jutella. Haluan, että minulla on suuret kuuntelevat korvat.

Diakonisen perhetyön osalta olennaista on etsiä niitä avun tarpeessa olevia perheitä, joita ei muulla tavoin auteta - olivat he sitten yksinhuoltajia tai esimerkiksi masentuneita isiä tai äitejä.
- Heitä yritämme tavoittaa esimerkiksi moniammatillisen yhteistyön kautta. Sosiaalisen median hyödyntäminen entistä voimallisemmin on myös tämän päivän diakoniatyössä tärkeää.

Työalajohtajan ja diakonin virkavalinnat tehtiin kirkkoneuvoston kokouksessa 8.11.2017

2017-11-13 19:35:01.0