Seurakuntavaalien ennakkoäänestyksessä annettiin 1 785 ääntä

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys tapahtui 6.-10.11. Ylöjärvellä kaikkiaan 1 785 ihmistä kävi antamassa ennakkoon äänensä. Tämä tarkoittaa 10,0 % äänioikeutetuista. Seurakuntavaalien varsinainen äänestyspäivä on sunnuntai 18.11.

Kauppakeskus Elon vaalipisteellä paitsi äänestettiin myös mm. pompittiin pomppulinnassa ja otettiin jouluva...

Elossa äänestettiin vilkkaimmin

Ylöjärven kuudestatoista ennakkoäänestyspisteestä vilkkain oli kauppakeskus Elo, jossa kävi 681 äänestäjää. Seurakuntakeskuksella oli viiden päivän aikana liikkeellä 425 ihmistä. Kurun neljässä ennakkoäänestypisteissä vieraili yhteensä 282 äänestäjää ja Viljakkalan suunnalla kolmessa eri paikassa puolestaan 126. Vilkkain äänestyspäivä oli keskiviikko 7.11. jolloin päiväsaldo osoitti 420.

Ennakkoäänestyksen jälkeen ylöjärveläisistä 17 802 äänioikeutetusta on äänensä antanut ennakkoon noin 10,0 %. Neljän vuoden takaisiin edellisiin seurakuntavaaleihin verrattuna luvussa on pientä laskua, sillä silloin ennakkoon äänesti 12,4 % äänioikeutetuista. Ylöjärven lukema seuraa tässä näiden vaalien valtakunnallista trendiä.

#vaalikahvit tarjolla varsinaisena vaalipäivänä 18.11.

- Tässä vaiheessa ollaan jäljessä viime vaalien aktiivisuutta. Toivotammekin kaikki lämpimästi tervetulleeksi äänestämään vilkkaasti sunnuntaina, rohkaisee kirkkoherra Kimmo Reinikainen.
- Tarjolla on myös yhdistetyt kirkkokahvit ja #vaalikahvit äänestyspaikan ohessa koko äänestyspäivän ajan.

Seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 18.11. Silloin Ylöjärven seurakunnan jäsenet voivat äänestää Ylöjärven seurakuntakeskuksessa klo 11.00-20.00. Äänioikeutettuja ovat yli 16-vuotiaat seurakunnan jäsenet. Vaalin tulos selviää vielä sunnuntai-illan aikana ja se päivittyy vaalien tulosjärjestelmään sivulla www.seurakuntavaalit.fi.

2018-11-12 15:02:00.0