Ylöjärven kirkkoherran virkaan 8 hakijaa

Ylöjärven seurakunnan kirkkoherranvaalin hakuaika päättyi 18.10. klo 15.00. Hakemuksen jätti määräaikaan mennessä 9 hakijaa, joista yksi on sittemmin perunut hakemuksensa.

Kirkkoherran vaalissa ovat ehdolla aakkosjärjestyksessä (nimen perässä viimeisin työkokemus)

• Ahlstrand Markku, Merimaskun seurakunnan kirkkoherra
  • Keskinen Sauli, Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan vs. kappalainen
  • Nokelainen Mika, Martinus-säätiön toiminnanjohtaja
  • Ruusukallio Ulla, Sastamalan seurakunnan vt. kirkkoherra
  • Saarinen Timo, pastori, Emmaus Lutheran Church, ELCIC, Burnaby BC, Kanada
  • Simula Markku, pastori
  • Törmänen Tuomo, Taivalkosken seurakunnan kirkkoherra
  • Viitala Markku, Kangasalan seurakunnan Kuhmalahden kappeliseurakunnan kappalainen

Kirkkoherranvaali Ylöjärvellä on välillinen eli päätöksen uudesta kirkkoherrasta tekee seurakunnan kirkkovaltuusto. Valintaprosessi etenee seuraavaksi siten, että Tampereen tuomiokapituli haastattelee hakijat 30.10. ja antaa lausunnon hakijoista. Tämän jälkeen Ylöjärven kirkkoneuvosto valitsee, ketkä hakijoista kutsutaan haastatteluun Ylöjärvelle. Kirkkoneuvosto haastattelee hakijat ja päättää mahdollisesta soveltuvuustesteihin lähettämisestä. Tämän jälkeen valitut ehdokkaat ovat kirkkovaltuuston haastateltavana ja kaikille avoimessa seurakuntalaisten vaalipaneelissa. Ylöjärven kirkkovaltuusto suorittaa vaalin uuden kirkkoherran valitsemiseksi alkuvuonna 2020.

Kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun Ylöjärven kirkkoherra Kimmo Reinikainen valittiin kesällä Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi.

Tutustu ehdokkaiden esittelyyn

(*uutista päivitetty 30.10.: Yksi hakijoista perunut hakemuksensa, joten lopullinen hakijamäärä on 8. Aikataulu on viivästynyt ja valinta siirtynyt ensi vuoden puolelle.)

2019-10-18 15:18:00.0