Ylöjärven kirkkoherraksi valittiin Ulla Ruusukallio

Ylöjärven seurakunnan uusi kirkkoherra on Ulla Ruusukallio. Kirkkoherran valitsi Ylöjärven kirkkovaltuusto vaalikokouksessaan 20.2.

Ulla Ruusukallio on Ylöjärven uusi kirkkoherra

Uusi kirkkoherra, rovasti Ulla Ruusukallio toimii tällä hetkellä Tampereen seurakuntayhtymän sairaalasieluhoitajana TAYS Pitkäniemen sairaalassa. Hän on työskennellyt hiljattain mm. Sastamalan seurakunnan vs. ja vt. kirkkoherrana. Ruusukallio on kasvatustieteiden ja teologian maisteri. Hän on myös Suomen kirkon pappisliiton puheenjohtaja.

Ulla Ruusukallio on ylöjärveläisten tavattavissa ja onniteltavissa Ylöjärven seurakuntakeskuksella UnelmaKahvilassa perjantaina 21.2. klo 11.00-12.30. Seurakunta tarjoaa tällöin juhlakahvit.

Kirkkoherranvaali Ylöjärvellä oli välillinen eli päätöksen uudesta kirkkoherrasta teki seurakunnan kirkkovaltuusto. Virkaan oli kaikkiaan 7 vaalikelpoista hakijaa, joista kirkkoneuvosto valitsi joulukuussa soveltuvuusarviointiin Ulla Ruusukallion ja Tuomo Törmäsen. Kirkkoherran valinta syntyi kirkkovaltuuston kokouksessa 20.2. äänestyksessä, jossa äänet jakautuivat seuraavasti: Ulla Ruusukallio 17 ääntä, Tuomo Törmänen 13 ääntä, Timo Saarinen 3 ääntä.

Kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun Ylöjärven edellinen kirkkoherra Kimmo Reinikainen valittiin kesällä 2019 Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi. Ylöjärven uusi kirkkoherra Ulla Ruusukallio aloittaa virassaan alustavan suunnitelman mukaan kesäkuun alussa.

Thu Feb 20 20:35:00 EET 2020