Itsenäisyyspäivän juhlakahvit yleisötilaisuuksien sijaan hoivakoteihin ja palvelutaloihin

Ylöjärvellä on perinteisesti kokoonnuttu joukolla yhteen viettämään itsenäisyyspäivää 6. joulukuuta. Tänä vuonna ohjelmalliset kaikille kaupunkilaisille tarkoitetut kahvitilaisuudet on peruttu koronatilanteen vuoksi. Niiden sijaan juhlalliset kahvitarjoilut toteutetaan Ylöjärven hoivakodeissa ja palvelutaloissa. Asukkaiden ja henkilökunnan iloksi toimitetaan lisäksi sinivalkeat juhlakukat.

Järjestelyihin osallistuvat kaupunki, seurakunta ja eri kansalaisjärjestöt.

Itsenäisyyspäivänä kaupungintalon aukiolla sijaitseva Vanha Räikkä valaistaan itsenäisyyspäivänä siniseksi.

Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Juho Ojares pitää juhlapuheen, joka on katsottavissa kaupungin Youtube-kanavalta 6.12.2021 klo 12 eteenpäin.

Perinteiset itsenäisyyspäivän jumalanpalvelukset järjestetään Ylöjärven, Kurun ja Viljakkalan kirkoissa maanantaina 6. joulukuuta klo 10. Niiden yhteydessä on totuttuun tapaan kunniakäynnit ja seppeleenlaskut sankarihaudoille noin kello 11. Ylöjärven kirkossa järjestettävän jumalanpalveluksen voi katsoa striimattuna Ylöjärven seurakunnan Youtube-kanavalta ja Facebook-sivulta.

Itsenäisyyspäivän 6.12.2021 ohjelma

Ylöjärven keskusta
klo 10.00 Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus Ylöjärven kirkossa ja striiminä seurakunnan Youtube-kanavalta ja Facebook-sivulta. Max. 180 osallistujaa. Ei kysytä koronapassia.
klo 11.00 Kunniakäynti sankarihaudoilla

Viljakkala
klo 10.00 Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus Viljakkalan kirkossa. Max. 100 osallistujaa. Ei kysytä koronapassia.
klo 11.00 Kunniakäynti sankarihaudalla

Kuru
klo 09.00 Kunniakäynti Aurejärven, Länsi-Teiskon ja Tammikankaan hautausmaalla
klo 10.00 Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus Kurun kirkossa. Max. 120 osallistujaa. Ei kysytä koronapassia.
klo 11.00 Kunniakäynti Kurun kirkonkylän sankarihaudalla

Juhlapuhe
klo 12.00 Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Juho Ojares pitää juhlapuheen, joka on katsottavissa kaupungin Youtube-kanavalta

2021-11-29 18:11:00.0