Laskiaistempauksessa 20.2. Hippo-hiihdot ja paljon hauskaa ulkotoimintaa

Legendaariset Hippo-hiihdot, moottorikelkka-ajelu, kepparirata, liukurimäki, poniratsastus, kaverikoirat – ilmassa on taas suuren ulkoilujuhlan tuntua, kun suosittu koko perheen Laskiaistempaus tarjoaa elämyksiä Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Hippo-hiihdot

- Toivomme, että tämä Ylöjärvellä jo perinteeksi muodostunut talvinen hyväntekeväisyystapahtuma kerää ihmisiä yhteen pitkän koronatauon jälkeen. Tämä aika tarvitsee iloa, valoa ja kohtaamisia, viestittää Ylöjärvellä Yhteisvastuun keräyspäällikkönä toimiva diakoniatyöntekijä Marika Rajala.

Laskiaistempausta vietetään Ylöjärven kirkon ympäristössä ulkotapahtumana sunnuntaina 20.2. Tapahtuma alkaa perhemessulla Ylöjärven kirkossa klo 10.00. Toimintapisteet ovat avoinna klo 11.00-14.00 seuraavalla kattauksella:

Maksuttomat toimintapisteet:
- Hippo-hiihdot klo 12.00-13.30 (kaikki osallistujat palkitaan!)
- Yhteisvastuun rastipolku
- Kaverikoirat
- Partiolaisten tulet
- MLL:n lumileikkejä
- Kepparirata
- Liukurimäki

Tapahtumarannekkeella (5 €/hlö tai 30 €/perhe)
- Mönkijäajelu
- Moottorikelkka-ajelu
- Poniratsastus/-ajelu
- Makkaraa
- Hernesoppaa
- Kahvia-mehua-pullaa
- Vaahtokarkkien paistoa partiolaisten pisteellä

Tapahtumassa on siis maksuttomia toimintapisteitä sekä tapahtumarannekkeella saavutettavia toimintapisteitä. Rannekkeen hintaan (5 €/hlö tai 30 €/perhelippu) kuuluvat myös tarjoilut. Rannekkeita voi lunastaa tapahtuman aikana kierteleviltä rannekkeiden myyjiltä.

Tänä vuonna toiminta-alue on laajennettu niin, että osa toimintapisteistä sijaitsee Räikän puistossa ja Perhetalon ympäristössä. Tilaa on siis mainiosti kaikille.

Koko tapahtuman tuotto ohjataan Yhteisvastuun hyväksi. Tänä vuonna Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan korona-ajan seurauksista kärsiviä nuoria ja lapsia.
- Moni lapsi ja nuori on kokenut korona-aikana yksinäisyyttä ja eristäytymistä etäkoulun, harrastustoiminnan taukojen, sairastelun ja sairastumisen pelon vuoksi. Nuorille ja lapsille on tärkeää tavata ikätovereita ja viettää aikaa yhdessä. Korona on rajoittanut myös tätä ja lisännyt ahdistusta, kiteyttää Marika Rajala tämän vuoden Yhteisvastuun keräyskohteen tärkeyttä.
- Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuus.

Yhteisvastuun tuella kehitetään esimerkiksi etsivän nuorisotyön muotoja ja pyritään saamaan kouluihin lisää aikuisia kuunteleviksi korviksi ja tukemaan lapsia ja nuoria. Etsivää nuorisotyötä ulotetaan myös some-maailmaan.
- Tavoitteena on, että lapsilla ja nuorilla on ympärillään turvallisia aikuisia ja hyvinvointia, erityisesti mielenterveyden hyvinvointia lisääviä asioita.

Tapahtuman järjestävät Ylöjärven seurakunta, Ylöjärven kaupunki, Tampereen Seudun Osuuspankki ja lukuisat paikalliset yhteistyötahot. Laskiaistempaus on kerännyt viime vuosina toistatuhatta osallistujaa. Vuonna 2021 tapahtumaa ei voitu järjestää koronarajoitusten vuoksi. Tämän vuoden Laskiaistempaus on järjestyksessään jo 45.

Lisätietoja löytyy Laskiaistempauksen nettisivulta:
www.ylojarvenseurakunta.fi/laskiaistempaus

Kuva: Hiihtämisen riemua koetaan jälleen Hippo-hiihdoissa, joissa jokainen osallistuja palkitaan. (Kuva: Rami Marjamäki)

2022-02-18 00:48:06.0