Ylöjärven seurakunta - kiinnostava ja merkityksellinen

Ylöjärven seurakunta on kiinnostava, avoin ja hyvin hoidettu aito kristillinen yhteisö. Se elää keskellä ihmisen elämää, arjessa ja juhlassa.

Ylöjärven kirkon ilmakuva

Ylöjärven seurakunta pähkinänkuoressa

Ylöjärven evankelis-luterilainen seurakunta toimii voimakkaasti kasvavassa ja nuorekkaassa Ylöjärven kaupungissa. Seurakuntaan kuuluu noin 23 500 jäsentä, mikä tarkoittaa noin 70 % kaupungin asukkaista.

Ylöjärven seurakunnan historia ulottuu aina vuoteen 1779, jolloin Ylöjärvi erotettiin Pirkkalasta omaksi saarnahuonekunnakseen. Ylöjärven ensimmäinen kirkko valmistui vuonna 1781. Ensimmäinen itsenäisen seurakunnan kirkkoherra Ylöjärvelle nimitettiin vuonna 1899.

Seurakunnassa työskentelee noin 80 työntekijää. Heistä noin kaksi kolmasosaa on ns. toiminnallisessa seurakuntatyössä ja kolmasosa ns. tukitoiminnoissa.

Seurakunnan liikevaihto on yli 7 miljoonaa euroa. Suurin osa summasta käytetään kasvatustyöhön (lapset, nuoret ja perheet) sekä diakoniatyöhön.

Seurakuntalaisten ääni välittyy päätöksentekoon luottamuselimissä - kirkkovaltuustossa, kirkkoneuvostossa, kuudessa johtokunnassa sekä piiri- ja kappelineuvostoissa - joissa on kaikkiaan 113 luottamushenkilöpaikkaa.

viestintäpäällikkö
Kirkkotanhuatie 1, PL 2
33471 Ylöjärvi

www.facebook.com/SakariVanhanen

Vastuualueena mm. markkinointi, kriisiviestintä, verkkoviestintä, Kirkko Näkyy -tiedotuslehti.