Ihmissuhteet - parisuhteen ja vanhemmuuden kysymykset

Vertaisryhmät

Ylöjärven seurakunnassa kokoontuu monia erilaisia vertaisryhmiä (esim. erityislasten vanhemmat, yksinhuoltajaperheet ja adoptioperheet). Tutustu tarkemmin vertaisryhmä-sivulla.

Parisuhteen parhaaksi

Katso tarkemmin parisuhteeseen liittyvää toimintaa sivulta Aikuiset / Parisuhde.

Erosta eteenpäin

Lasten eroryhmä

Tukea vertaisryhmästä 7-10-vuotiaille lapsille, joiden vanhemmat ovat eronneet. Ryhmät alkavat keväisin ja syksyisin. Tutustu tarkemmin Lasten eroryhmä -sivulla.

Eroryhmä parisuhteen päätyttyä

Vertaisryhmä avuksi, kun kaipaat luottamuksellista vuoropuhelua eroon liittyvien tapahtumien ja tunteiden käsittelyyn sekä tukea uudenlaiseen arkeen. Tarkemmat tiedot vertaisryhmä-sivulla.

Ystäväpalvelu - seuraa yksinäisille

Seurakunnan Ystäväpalvelu on yhteistä SPR:n kanssa. Vapaaehtoistoiminnan muotoina järjestämme:
- henkilökohtaisia ystäviä
- ulkoilutusystäviä
- ystävien vierailuja laitoksiin
- saattajapalvelua
- lehden lukemista näkövammaisille

Ystäväpalvelu on mielekästä vapaaehtoistyötä ihmisten parissa. Haemme jatkuvasti uusia vapaaehtoisia erilaisiin tehtäviin. Mikäli toivot itsellesi ystävää ystäväpalvelun kautta tai itse voisit lähteä ystäväksi jollekin, ota yhteyttä.

Lisätietoja ystäväpalvelusta:
Seurakunta: diakoni Marika Rajala puh. 044 786 8052, marika.rajala[ät]evl.fi
SPR:n yhdyshenkilö Jussi Kytömäki puh. 040 034 7848

Omaishoitajat

Ylöjärven seurakunta järjestää keväisin virkistyspäivän omaishoitajille. Omaishoitajakerhoja järjestetään yhteistyössä Pioni ry:n kanssa. Tutustu tarkemmin Omaishoitajat-sivulla.