Lohtu-Nalle

Lahjoita itse tehty tai ostettu pehmonalle surun keskellä olevalle lapselle. Tule mukaan tekemään hyvää!

Surun, ikävän ja yksinäisyyden keskellä pienet, konkreettiset asiat voivat olla merkityksellisiä. Ylöjärven seurakunnassa olemme aloittaneet Lohtu-Nalle-kampanjan, jossa keräämme pehmonalleja vietäväksi lapsille ja nuorille, jotka syystä tai toisesta kokevat surua tai kaipaavat lohdutusta. Jos haluat olla mukana auttamassa, toimi seuraavasti:

1. Tee itse käsityönä pieni pehmonalle (koko n. 20-40 cm) tai osta sellainen kaupasta.
  2. Toimita nalle Ylöjärven srk-keskuksessa olevaan UnelmaKahvilaan (Kirkkotanhuantie 1, avoinna ti-to 11-15)
    tai sovi toimitustavasta elisa.h.niemela@evl.fi, puh. 044 7868 092.

Seurakunnan työntekijät vievät lahjoitettuja Lohtu-Nalleja koteihin, joissa on surun keskellä eläviä lapsia. Nallen ohessa on kirje, jossa on lohdun sanoja lapselle ja jossa kerrotaan lohtu-nallen ideasta.

"Voit halutessasi rutistaa minua niin lujaa kuin haluat, jos se helpottaa oloasi. Voit myös jutella minulle ja kertoa asioita, joita et kenellekään muulle pysty kertomaan. Jos sinua jännittää johonkin paikkaan meneminen, lähden mielelläni sinun mukaasi olemaan turvanasi."

Talvitapahtumassa 18.2.2024 voit jo antaa tiedoksi lapsen tai nuoren nimen, joka tarvitsisi Lohtu-nallen omakseen, niin otamme häneen/ hänen huoltajiin yhteyttä lahjoituksen tekemisestä

Lohtu-Nallen piirretty kuva

Hei ainutlaatuinen sinä!

Minä olen lohtu-nalle, voit keksiä minulle myös oman lempinimen, jos haluat. Halusin tulla luoksesi lohduttamaan sinua! Voit halutessasi rutistaa minua niin lujaa kuin haluat, jos se helpottaa oloasi. Voit myös jutella minulle ja kertoa asioita, joita et kenellekään muulle pysty kertomaan.  Jos sinua jännittää johonkin paikkaan meneminen, lähden mielelläni sinun mukaasi olemaan turvanasi.

Haluan sanoa sinulle, että sinä olet tosi hyvä ja tärkeä juuri tuollaisena kuin olet. Jokaisella meistä on välillä vaikeaa elämässä ja tuntuu pahalta, mutta se kuuluu elämään ja helpottaa omalla ajallaan. Jokaisen suru on omanlaisensa, eikä sinun surusi välttämättä näy samalla tavalla kuin jonkun toisen, mutta se ei ole yhtään sen huonompi tai vääränlainen. Surusi saa myös näkyä ja kuulua, sitä ei tarvitse piilottaa mihinkään.

” Tahtoisin toivoa sinulle jotakin oikein hyvää: enkelin siipien havinaa ja iloa, onnea syvää.

Tahtoisin toivoa sinulle, mitä en itse voi antaa: saakoon rakkaus Jumalan sinua sylissään kantaa”