Parisuhteen parhaaksi

Myötäelämällä rakentavaan vuorovaikutukseen -kurssi 8.-10.3.2024

Miten tunnistan tunteeni? Miten voin tiedostaa tarpeeni? Miten vahvistan hyvinvointiani ihmissuhteissa?

Näihin kysymyksiin saat vastauksia viikonlopun käytännönläheisellä kurssilla. Etsimme keinoja hyvään yhteyteen itsen ja toisen kanssa. Saamme välineitä tunteiden ja tarpeiden tunnistamiseen ja ilmaisemiseen. Myötäelämisellä tarkoitetaan vuorovaikutusta ilman itsen tai toisen arviointia, ilman tulkintaa, syyllistämistä tai tuomitsemista. Kurssin pääpaino on käytännön harjoituksissa. Voit osallistua yksin tai puolison/läheisen ihmisen kanssa.

Kurssin hinta 30€/henkilö ja se sisältää opetuksen, opetusmateriaalit, kaksi lämmintä ateriaa sekä välipalat. Yöt ollaan kotona.

Kurssin ohjaajapareina toimivat vuorovaikutuskouluttajat Marja Vepsä-Taipale ja Marko Taipale sekä Liisa ja Pertti Puronen. Puroset ovat kirjoittaneet kirjan Myötäelämällä rakentavaan vuorovaikutukseen. Mukana pienryhmäohjaajina myös Satu, Kalle ja Erja.

Lisätietoja voi kysellä Liisa Puroselta p. 0407222 992 tai liisa.puronen@kolumbus.fi. Ilmoittautumiset kotisivujen kautta: ilmoittautuminen

Parisuhteen avuksi

Parisuhteen kuntokartoitus Parisuhteen kuntokartoitus on keskustelu, jossa kumppanit puhuvat toisilleen suunnitellun mallin mukaan. Keskustelun lopussa he arvioivat itse oman suhteensa vahvoja alueita ja kehittämiskohtia. Parisuhteen kuntokartoituskeskustelu toteutetaan yhden päivän aikana viikonloppuisin tai arkena kahden illan aikana. Ei sovi akuutissa kriisissä oleville. Kuntokartoituksesta voi kysellä lisää Soila Simolalta, puh. 044 7868020, soila.simola@evl.fi.

Perheneuvontaa saatavilla myös ylöjärveläisille pareille maksuttomasti ja luottamuksellisesti Tampereen seurakuntien Perheasian neuvottelukeskuksesta puh. 03 219 01 111.

Parisuhteen ensiapua, muutaman keskustelun muodossa Ylöjärven seurakunnasta: Juha-Pekka Haavisto puh. 044 786 8004, juha-pekka.haavisto@evl.fi (kirkon perheneuvoja, työnohjaaja) tai Teija Ojala (perheneuvonnallinen koulutus, työnohjaaja) puh. 044 7868 050, teija.ojala@evl.fi.

Lapsiperheille on tarjolla apua myös PikkuHelpin kautta. Käy tutustumassa tarkemmin PikkuHelppiin

Eroryhmä parisuhteen päättyessä: Vertaisryhmät ja auttaminen - Ylöjärven seurakunta (ylojarvenseurakunta.fi)