Alfa-kurssi / Seurakuntakoulu

Alfa-kurssi sekä seurakuntakoulu tarjoaa mahdollisuuden elämän perusasioiden pohtimiseen. Mikä on elämän tarkoitus? Miksi elämässä on kärsimystä? Mistä voin löytää toivon? Alfa-kurssi sekä seurakuntakoulu on helppo tapa tutustua kristinuskoon, saada uusia ystäviä ja syventyä isojen kysymysten äärelle hyvässä seurassa.

SEURAKUNTAKOULU

Keväällä 2024 UnelmaKahvilassa joka toinen sunnuntai klo 16-17.30

Seurakuntakeskus os. Kirkkotanhuantie 1

Seurakuntakoulussa käydään rennolla otteella läpi kristinuskon perusasioita Alfaa mukaillen. Voit tulla paikalle kyselevänä tai kyseenalaistavana. Seurakuntakoulussa kahvikupin äärellä kuunnellaan joka kerta lyhyt alustus päivän teemasta ja keskustellaan aiheesta. Sinun ei tarvitse sitoutua koko kevätjaksoon, vaan voit tulla paikalle oman aikataulusi tai mielenkiintosi mukaan.

Kevään 2024 kokoontumiset ja teemat:

28.1. Kolminaisuus

11.2. Kuka Jeesus on?

25.2. Miksi Jeesus kuoli?

10.3. Miten on mahdollista uskoa?

24.3. Miksi ja miten lukisin Raamattua?

7.4. Miten Jumala johdattaa meitä?

21.4. Kuka Pyhä Henki on?

5.5. Mitä Pyhä Henki tekee?

19.5. Miten voin täyttyä Pyhällä Hengellä?

Seurakuntakoulusta voit kysellä lisää: teija.ojala@evl.fi tai esa.jarnvall@evl.fi

ALFA -KURSSI (toistaiseksi tauolla)

Alfassa perehdytään kristinuskon peruskysymyksiin avoimessa ja rennossa ilmapiirissä.

Alfa kurssi koostuu kymmenestä kokoontumisillasta.

Illat alkavat klo 18.00 kevyellä tarjoilulla (kahvi, suolainen, makea) ja päättyvät klo 20.00. Lisäksi  pidämme kokonaisen Alfa-päivän lauantaina.

Ilmoittaudu ja kysele lisää: harri.a.saarinen@gmail.com, 045 2265 901 tai teija.ojala@evl.fi, 044 7868 050 tai esa.jarnvall@evl.fi, 044 7868 006

Tai ilmoittaudu lomakkeella: Ilmoittautuminen  VOIT KYSELLÄ PAIKKOJA  MYÖS SUORAAN PUHELIMITSE!

Miltä Alfa on tuntunut - palautteita Ylöjärvellä Alfan käyneiltä

"Millä tavoin, jos mitenkään, ALFA-kurssi oli sinulle hyödyllinen?"
- Opin kuuntelemaan kanssaihmisiä.
- Tärkeätä vuorovaikutus, keskustelu, ajatusten ja näkemysten vaihto.
- Sain paljon uutta tietoa uskon asioista.
- Uskovien yhteys ja asioiden jakaminen on antanut iloa ja voimaa elämään!
- Vahvisti ja uudisti uskoani, uusia tuttavuuksia ja mukavaa yhdessäoloa.
- Olen ollut matkalla eheytymiseen tämän kurssin kautta.

"Mistä pidit eniten ALFA:ssa?"
- Kun sai sanoa mielipiteensä.
- Avoimuudesta, laulamisesta ja ruuasta.
- Ryhmäkeskusteluista + luennoista. Hyvä paketti!
- Toi ystäviä Ylöjärvellä.
- Ryhmässä keskustelusta.
- Alustuksista.
- Antoisat keskustelut ja avoin ilmapiiri.
- Loppujuhla oli kaunis ja koskettava.

Alfassa ei pingoteta

Alfa-kurssi on oivallinen mahdollisuus pohtia elämän ja uskon kysymyksiä. Alfassa ei pingoteta. Kenenkään mielipiteet eivät joudu hyökkäyksen kohteeksi, vaan Alfassa on ystävällinen ja hauska ilmapiiri. Voit kysyä mitä tahansa, sillä Alfa on paikka, jossa mikään kysymys ei ole liian yksinkertainen tai liian kantaaottava.

Mistä Alfa muodostuu?

Jokaisen Alfa-tapaamisen alussa syödään yhdessä. Näin kurssille osallistuvat pääsevät tutustumaan toisiinsa. Alfa-kurssin opetustuokioissa käsitellään mm. sellaisia aiheita kuin Miten viettäisin loppuelämäni mahdollisimman hyvin? Kuka Jeesus on? Miten Jumalan johdattaa? Miten ja miksi rukoilisin? Jokaisen opetustuokion jälkeen osallistujat jakaantuvat omiin pienryhmiin, joissa on mahdollisuus keskustella.

aikuistyön koordinaattori
Kirkkotanhuantie 1, PL 2
33471 Ylöjärvi

Mm. Toivon illat, Alfa-kurssit, raamattuluennot, pienpiirit, rukouskaverit. Sielunhoitoa sekä keskusteluapua parisuhdekysymyksissä ja oman elämän haasteissa.