Yhteisvastuu

Yhteisvastuukeräys on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa auttaa kaikkein heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa. Vuosittain vaihtuvassa kampanjassa Yhteisvastuu nostaa esiin monesti näkymättömän hädän eikä kavahda tarttua vaikeisiinkaan aiheisiin. Keräyksen suojelijana toimii Tasavallan presidentti.

Vuodesta 1950 lähtien keräysvaroin on autettu muun muassa köyhiä lapsiperheitä, syrjäytymisvaarassa olevia nuoria, omaishoitajia, mielenterveyspotilaita, luonnonkatastrofien uhreja sekä tuettu kehitysvammaisten työllistymistä.

Voit osallistua keräykseen mm. puhelimitse, tekstiviestillä, tilisiirrolla tai lipas- ja listakerääjien kautta. Mikäli haluat lahjoittaa tilisiirrolla niin, että lahjoitus kohdistuu paikallisesti Ylöjärvelle, käytä viitenumeroa 302 711.

Lisätietoja www.yhteisvastuu.fi

Vuonna 2024 Yhteisvastuu keskittyy nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien parantamiseen

Yhteisvastuu auttaa haavoittuvimmassa asemassa olevia nuoria. Vuonna 2024 kerätyt varat käytetään syrjäytymisvaarassa olevien nuorten ja heidän mahdollisuuksiensa tukemiseen HelsinkiMission, Suomen ev.lut. seurakuntien ja Kirkon Ulkomaanavun avulla.

Yhteisvastuukeräys 2024 alkaa sunnuntaina 4.2.2024. Yhteisvastuustartti nettilähetyksen voit katsoa YouTube-kanavallamme ja Facebook-sivullamme.

Lisätietoja Yhteisvastuusta Ylöjärvellä voit tiedustella YV-yhteyshenkilö Marika Rajalalta, puh. 044 7868 054, marika.rajala[ät]evl.fi.

Yhteisvastuutapahtumia Ylöjärvellä 2024

* Su 4.2. klo 10.00 Yhteisvastuukeräyksen avaus messussa Ylöjärven kirkossa ja Kurun srk-talossa.

* Ti 13.2. klo 17.00-19.00 Talvitapahtuma Yhteisvastuun hyväksi Kurun srk-talon ympäristössä.

* Su 18.2. klo 11.00-14.00 Laskiaistempaus talvitapahtuma srk-keskuksen ja Perhetalon ympäristössä Yhteisvastuun hyväksi. Hippo-hiihdot ja paljon toimintapisteitä.

* 23.3. klo 18.00 Beardixieland -gospelkonsertti Ylöjärven kirkossa. Puhallinorkesterin konsertti Yhteisvastuun hyväksi.