Lasten eroryhmä

Erovertaisryhmätoimintaa 7-10-vuotiaille lapsille (ikäsuositus on suuntaa antava). Ryhmän tavoitteena on auttaa lapsia käsittelemään vanhempien eroon liittyviä tunteita ja eron tuomia muutoksia. Vertaisryhmä tarjoaa lapsille tilan ja paikan käsitellä vanhempien eroa yhdessä muiden kanssa joilla on samankaltaisia kokemuksia. Ryhmässä etsitään voimavaroja ja tuetaan lapsia hyväksymään vanhempien ero osaksi omaa elämäänsä.

Vanhempien eroa käsitellään ryhmässä luottamuksellisesti, puolueettomasti ja ikätason mukaisesti; leikkien, pelaamisen, askartelun, taiteen ja puhumisen kautta. Ryhmää ohjaa aina kaksi koulutettua ohjaajaa. Ryhmä on maksuton ja lapsille tarjotaan ryhmässä välipala. Vanhempien erosta olisi hyvä olla kulunut noin puoli vuotta ennen ryhmään tuloa.

Ohjaajina toimivat Suomen Kasper-yhdistyksen koulutuksen käyneet Ylöjärven seurakunnan varhaiskasvatuksen lastenohjaajat. Ryhmä toteutetaan Kasper ryn kuuden tapaamiskerran ryhmämenetelmän mukaisesti. Lisätietoa Lasten eroryhmät - Suomen Kasper ry

Ryhmän ajankohta

Maanantaisin 23.10.-27.11.2023 klo 17.30-19.30 Pappilan Perhetalolla

Lasten ja vanhempien tapaaminen ja tutustuminen sovitaan viikolle 40.

Ryhmään ilmoittaudutaan web-lomakkeella  viimeistään 1.10.2023.

Perhetalon työntekijä
Loilantie 3-5, PL 2