Seurat ja kinkerit

Ylöjärvellä seuroja järjestävät erityisesti kirkkomme eri herätysliikkeet. Tarjolla on sanaa, laulua ja yhdessäoloa. Perinteikkäät kinkerit kokoavat kylän väkeä keväisin Viljakkalassa ja Kurussa.

Siioninvirsiseurat

Herännäisyys eli körttiläisyys on yksi luterilaisen kirkkomme herätysliikkeistä. Siinä korostetaan Jumalan suuruutta ja ihmisen pienuutta, armoa ja ikävöivää uskoa. Körttiläisyyden ytimen muodostavat seurat, joissa vuorottelevat ilman säestystä veisattavat Siionin virret, hiljaisuus ja lyhyet puheet. Virren voi aloittaa ja puheen pitää kuka tahansa.

Siioninvirsiseurat kesällä 2022:
to 7.7. klo 18.00 Siioninvirsiseurat Ylöjärven museonmäellä (Hietastentie 4).

Kinkerit

Perinteikkäitä kinkereitä järjestetään keväisin kylittäin Viljakkalassa ja Kurussa.

Pappilan päiväkahvit

Ohjelmallinen iltapäivähetki Pappilan salissa maanantaisin kerran kuukaudessa. Tarkemmat tiedot tapahtumakalenterissa. Ohjelmasta vastaa Esko Pusa, mukana Ylöjärven seudun Karjalaiset. Yhteislaulua, sanaa ja seuraa ja kahvia. Tervetuloa!

aikuistyön koordinaattori
Kirkkotanhuantie 1, PL 2
33471 Ylöjärvi

Mm. Toivon illat, Alfa-kurssit, raamattuluennot, pienpiirit, rukouskaverit. Sielunhoitoa sekä keskusteluapua parisuhdekysymyksissä ja oman elämän haasteissa.