Vapaaehtoistoiminta

Seurakunnassa voit olla vapaaehtoisena monella tapaa rakentamassa yhteistä hyvää: soittajana tai laulajana, leipojana tai kutojana, valokuvaajana tai kirjoittajana, kolehdinkantajana tai ehtoollisenjakajana, ystävänä yksinäiselle tai auttajana tarvitsevalle, myyjänä UnelmaKahvilassa tai kirpputorilla, ruokakassien jakajana tai leivän noutajana - löydä oma paikkasi ja tule mukaan! Meillä on #uskohyväntekemiseen.

Kuinka voit olla mukana auttamassa?

Jos haluat omalta osaltasi olla auttamassa lähimmäistäsi, tässä muutamia vinkkejä mahdollisuuksista, joissa voit seurakunnan kautta olla mukana:

Vapaaehtoistyo.fi

Ylöjärven seurakunta on mukana vapaaehtoistyo.fi-verkostosta. Etsi sinulle sopiva vapaaehtoistehtävä ja lähde mukaan tekemään hyvää!
www.vapaaehtoistyo.fi/ylojarvi

Pappilan piiat ja rengit

Pappilan piiat ja rengit –vapaaehtoisporukka auttaa vanhuksia ja yksinhuoltajia kodin pienissä askareissa, kuten palovaroittimen asennuksissa, lampun vaihdoissa ja pienissä pihatöissä. Vapaaehtoistyöstä kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä Perhetalolle, puh. 044 7868 126. Lisätietoja Pappilan piikojen ja renkien sivulla.

Ystäväpalvelu

Seurakunnan Ystäväpalvelu on yhteistä SPR:n kanssa. Vapaaehtoistoiminnan muotoina järjestetään mm. henkilökohtaisia ystäviä, ystävien vierailuja laitoksiin, saattajapalvelua ja lehden lukemista näkövammaisille. Toiminnasta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä diakoniatyöhön, puh. 044 7868 054. Lisätietoja ystäväpalvelun sivulla.

Vaate- ja tavaralahjoitukset

Omistatko hyväkuntoisia vaatteita, jotka haluaisit lahjoittaa eteenpäin? Seurakunta vie säännöllisesti materiaalistakin apua Kaukolan ystävyysseurakuntaan Karjalaan. Jos haluat lahjoittaa tähän tarkoitukseen, ota yhteyttä ystävyysseurakuntatyön pastoriin Jyrki Koivistoon, puh. 044 7868 012. Myös seurakunnan kirpputorille voit lahjoittaa myyntiin käyttökelpoista tavaraa, kysy lisää lähetys- ja kansainvälisentyön sihteeri Jaana Skytältä, puh. 044 7868 094 tai poikkea kirpputorilla (srk-keskus, Kirkkotanhuantie 1). Katso aukioloajat kirpputorin sivulta.

UnelmaKahvilan vapaaehtoistyöt

Seurakunnan vapaaehtoisten ylläpitämä lähetystyön kahvila ja lahjasoppi UnelmaKahvila seurakuntakeskuksella tarjoaa hauskaa ja motivoivaa vapaaehtoistyötä. Kysy tarkemmin Eeva-Liisa Peltola, puh. 040 701 2570. Lisätietoja myös UnelmaKahvilan omalla sivulla

Jumalanpalveluksen avustajat

Jumalanpalvelukseen liittyen löytyy monenlaisia vapaaehtoistehtäviä, joihin olet sydämellisesti tervetullut mukaan! Voit esimerkiksi toivottaa sunnuntaisin kirkkoon tulijat ovella tervetulleeksi, lukea päivän tekstiä, jakaa ehtoollista tai on mukana tarjoamassa kahvit kirkossa messun jälkeen. Tule mukaan rinkiin - voit olla mukana täysin omien mahdollisuuksiesi mukaan. Lisätietoja saat pastori Juha-Pekka Haavistolta, puh. 044 7868 004.

Seurakunnan vapaaehtoistoiminnasta lisätietoja voit kysyä esimerkiksi soila.simola[ät]evl.fi, puh. 044 7868 020.