Lasten kutsukirkot

Perhemessut Kasteen päivänä ja Mikkelinpäivänä

Perhemessut ovat aina avoimia kaikille. Näihin messuihin kutsutaan lähikuukausina kastettuja lapsia perheineen. Syksystä 2024 lähtien kastetut lapset saavat oman kastelampaan kotiin kirkon kastetaulusta.

Nallekirkko 3-vuotiaille

Nallekirkkoon kutsutaan keväällä 2024 ensimmäistä kertaa kaikki vuoden aikana 3-vuotta täyttävät perheineen.

Lammaskirkko 4-vuotiaille

Lammaskirkkoon kutsutaan tänä vuonna neljä vuotta täyttävät lapset. Kutsut lähetetään noin kuukautta ennen tilaisuutta.

Seuraava Lammaskirkko on keväällä 2024.

Helmikirkko 5-vuotiaille

Helmikirkkoon kutsutaan tänä vuonna viisi vuotta täyttävät lapset yhdessä kummin, perheen, isovanhempien tai muiden tärkeiden henkilöiden kanssa.  Kutsut lähetetään noin kuukautta ennen tilaisuutta.

Kirkkohetken ohjelmassa on laulamista, yhdessä tekemistä ja mahdollisuus tulla siunattavaksi. Helmikirkon teemana ovat Lönnebon rukoushelmet ja erityisesti Minä-helmi. Tilaisuuden lopussa jokainen lapsi saa helmipussin ja ohjeet rukoushelminauhan kokoamiseen. Kirkkohetken jälkeen on tarjolla kirkkomehut ja -kahvit.

Laivakirkko 6-vuotiaille

Laivakirkkoon kutsutaan tänä vuonna kuusi vuotta täyttävät lapset yhdessä perheen, kummin tai isovanhempien kanssa. Kutsut lähetetään noin kuukautta ennen kirkkohetkeä.

Laivakirkon teemana ovat erilaiset symbolit ja seikkailu Taivaan Isän laivassa.

Koulutielle siunaaminen

Lasten koulutielle siunaamiseen kutsutaan kirjeellä tänä vuonna 7-vuotta täyttävät. Kutsut lähetetään elokuussa. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki koululaiset läheisineen.