Pengonpohjan rukoushuone

Korpulantie 203, 34150 Kyrönlahti

Rukoushuoneen varaukset

Pengonpohjan rukoushuoneen varaukset esim. kastetta, vihkimistä tai hautajaisia varten sovitaan kirkkoherranviraston kanssa puh. 044 786 8124 tai kirkkoherranvirasto.ylojarvi@evl.fi.

Pengonpohjan rukoushuone ei ole käytössä talvikaudella lokakuun ja pääsiäisen välisenä aikana.

Varaukset musiikkitilaisuuksia varten ottamalla yhteyttä kanttoriin Heidi Olkinuoraan,
heidi.olkinuora@evl.fi tai p. 044 786 8034

Rukoushuoneen vuokrahinta tapahtumaa kohti on 1.1.2024 alkaen 300€
(ei koske kirkollisia toimituksia)

Rukoushuoneen rakentaminen alkoi vuonna 1893. Työ tehtiin talkoilla. Rukoushuone vihittiin pyhään tehtäväänsä 30.6.1898. Rukoushuoneen ylläpitämiseksi on toiminut ompeluseura vuodesta 1925.

Ompeluseura lahjoitti 30-vuotisjuhlaan Anna Sahlstenin maalaaman alttaritaulun, joka esittää Vapahtajaa kutsumassa luoksensa työtätekeviä ja raskautettuja. Samana vuonna Arvid Hempura lahjoitti urkuharmoonin nuorena kuolleen tyttärensä muistolle. Pengonpohjan Rukoushuoneyhdistys perustettiin vuonna 1932.

Rukoushuone maalattiin 40-vuotisjuhlaan B. Strömmerin suunnitelman mukaan. Silloin hankittiin myös uudet alttarivaatteet ja kynttilänjalat sekä alttarille että saarnatuoliin. Sähköt kirkkoon tuli 50-vuotisjuhliin mennessä. Rukoushuone on tällä hetkellä seurakunnan omistuksessa.

Pengonpohjan rukoushuoneen virtuaaliesittely

wc wc