Tervetuloa leireilemään!

Miksi lähtisin leirille?

Ensinnäkin, olet erittäin tervetullut sinne juuri omana itsenäsi! Pidämme tärkeänä, että kukin saa olla juuri sitä mitä on. Lisäksi, leirillä saat olla osana leiriporukkaa, joka yhdessä tehden, kokien ja eläen saavat viettää yhteistä aikaa.

Mitä leirillä tehdään?

Jokaisella leirillä pidetään hyvää huolta siitä, että ravintoa on riittävästi. Leirin päiväohjelmaan kuuluukin monipuolinen, maittava ateria aina viisi kertaa päivässä. Joten nälkäiseksi ei leirillä jää.

Leirin ohjelmassa touhutaan monenlaista. Kesäisin tärkeää on tietysti uiminen, johon Lempsun ja Lampsun leirikeskukset tarjoavat loistavat puitteet. Talvisin lumi ja valon vähentyminen antavat monenlaisia mahdollisuuksia myös. Iso leiriporukka antaa mahdollisuuksia monenlaisiin pihaleikkeihin. Eli ulkoileminen leireillä on monesti ohjelman keskiössä. Näiden lisäksi leireillä väkästellään yleensä kotiinvietäviä muistoja leiriltä, erilaisia askarteluita ja kädentöitä. Erilaiset pelit ja leikit niin isolla kuin pienelläkin porukalla onnistuvat leireillä. Tämän kaiken lisäksi saamme leireillä tutustua eri tavoin rakastavaan Taivaan Isäämme ja hiljentyä leirillä viettyjen aamu- ja iltahartauksien äärellä.

Entä jos en tunne ketään leiriporukasta?

Se ei haittaa mitään. Leirillä sitä tutustuu hyvin ja helposti muihin leiriläisiin. Leirillä jokaiselle löytyy varmasti kavereita. Siitä pitävät huolen leirien aikuiset ohjaajat ja isoset. Isosilla on tärkeä rooli leireillä lasten kanssa olemisessa ja toiminnan suunnittelussa. Jokaiselle leiriläiselle pyritään löytämään myös turvallinen paikka nukkua ja viettää aikaa.

Lähde rohkeasti mukaan leirille! Tule kokeilemaan, saatat yllättyä!

Kuvassa kesä. Lapset seisovat piirissä ja heittävät yhtä aikaa vesi-ilmapalloja ilmaan.
Lempsun kesäleiri. Mahtavan suosion sai vedellä täytettyjen ilmapallojen heittely.

Ilmoittaudu leirille:

Kevät 2024: Ilmoittautuminen leireille alkaa ke 10.1.2024

5.-7.4.2024 Perheleiri kaikille perheille. Hinta 35€/aikuinen, 28€/lapsi, alle 3v. ilmainen. Mukaan mahtuu 15 perhettä. Ilmoittautumiset web-lomakkeella 24.4 mennessä. Lisätiedot: laura.juutilainen[ät]evl.fi . Leiri maksetaan leirin jälkeen. Leiri alkaa perjantaina klo 17 päivällisellä. LEIRI TÄYNNÄ, VARASIJOILLE MAHTUU!

KESÄ 2024:

3.-20.6. Koululaisten päiväleirit Metsäkylässä, Seurakuntakeskuksella, Vanhalla Seuriksella ja Vuorentaustassa arkisin klo 8-16. Ensisijaisesti 1-2. luokkalaisille. Ilmoittautumiset web-lomakkeella 4.-17.3. Lisätiedot anne.vanhatalo@evl.fi

Kukin lapsi voi ilmoittautua kesän aikana vain yhdelle kouluikäisten lasten (yö)leirille, jotta leiripaikkoja riittää mahdollisimman monelle halukkaalle.

18.-20.6.2024 Koululaisten kesäleiri 7-14-vuotiaille Lempiäniemen leirikeskuksessa. Hinta 28€. Mukaan mahtuu 35 lasta. Ilmoittautumiset web-lomakkeella 3.5 mennessä. Lisätiedot: laura.juutilainen[ät]evl.fi . Huom! Leiri maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.  TÄYNNÄ!

24.-26.6.2024 Koululaisten kesäleiri 7-14-vuotiaille Lempiäniemen leirikeskuksessa. Hinta 28€. Mukaan mahtuu 35 lasta. Ilmoittautumiset web-lomakkeella 3.5 mennessä. Lisätiedot: laura.juutilainen[ät]evl.fi . Huom! Leiri maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

26.-30.6 Perheleiri Virossa, Sakun leirikeskuksessa kaikille perheille. Viron ev.lut kirkon leirikeskus sijaitsee Tallinnan keskustasta 25 km päässä Sakun ja Sauen välillä, Keilajoen rannalla. Leirin hinta 150€/aikuinen, 4-15-vuotiaat 100€, 3-vuotiaasta alaspäin 50€. Leirille voi anoa diakonia-avustusta. Ilmoittautumiset web-lomakkeella.

30.7.-1.8.2024 Koululaisten kesäleiri 7-14-vuotiaille Särkijärven leirikeskuksessa Hämeenkyrössä. Hinta 28€. Mukaan mahtuu 35 lasta. Ilmoittautumiset web-lomakkeella 3.5 mennessä. Leirille järjestetään linja-autokuljetus Ylöjärven seurakuntakeskukselta. Lisätiedot: laura.juutilainen[ät]evl.fi . Huom! Leiri maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

23.-25.8.2024 Äiti-tyttöleiri Lempiäniemen leirikeskuksessa (kouluikäisille tytöille). Hinta 35€/aikuinen, 28€/tyttö. Mukaan mahtuu 40 leiriläistä. Ilmoittautumiset web-lomakkeella Linkki avautuu uudessa välilehdessä 3.5 mennessä. Lisätiedot: laura.juutilainen[ät]evl.fi. Leiri maksetaan jälkikäteen.

Leirien ohjelmassa mukavaa yhdessäoloa, ulkoilua, saunomista, hyvää ruokaa, kavereita, askartelua, leikkejä, hiljentymistä, laulua, ym. muuta mukavaa!

Lue lisää leirikeskuksista:

Lempiäniemen leirikeskus, Perttulanlahdentie 6, 34130 Ylinen

Lammasniemen leirikeskus, Lammasniementie 116, 34300 Kuru

Teenstreet leiri Saksan Offenburgissa 26.7.-2.8.2024

13-17-vuotiaille nuorille. Leirillä on myös tarjolla vapaaehtoistyötä vanhemmille leiriläisille, joten kaikenikäiset leiriläiset ovat tervetulleita mukaan. Kasaamme Ylöjärveltä leiriporukan, jonka kanssa lähdemme yhdessä leirille. Lisätietoja leiristä voi kysyä: Sanna Leijo: 044 7868 062 tai Jaana Skyttä: 044 7868 094.

YouTube-video

Mikäli olet kiinnostunut leirille lähdöstä tai haluaisit saada lisätietoja, voit jättää yhteystietosi tämän linkin kautta, niin olemme sinuun yhteydessä.

Leiriä odotellessa, kannattaa osallistua TS Experience iltapäiviin Nuorisotila Kellarilla (Os. Mikkolantie 1-3, 33470 Ylöjärvi) syksyn ja kevään aikana. Niissä saat myös lisätietoa tulevasta leiristä!

nuorisotyönohjaaja
IG laura.juutilainen