Apua ja tukea perheille

Perheitä on monenlaisia. On tavallista, että perheessä on helpompia ja hankalampia aikoja. Joskus eteen voi tulla vaikeita ja ennustamattomia ongelmia. Tällaisia tilanteita voivat olla erilaiset muutostilanteet, oma jaksaminen, parisuhdeongelmat, sairaus, väkivalta, talousvaikeudet tai huoli perheenjäsenestä esim. lapsesta.

Huolen kanssa ei kannata jäädä yksin. Me seurakunnan työntekijät autamme sinua. Tuki on luottamuksellista ja maksutonta. Tarvittaessa työntekijä tulee luoksesi kotiin.

Seurakunnan kautta saatu tuki voi olla:

- apua perheen arjen haasteisiin perhetoiminta PikkuHelppi

- kuuntelu- ja keskusteluapua

-yhteydenotto seurakuntamme Perhetalolle

- tilapäistä taloudellista tukea

- muun avun piiriin ohjaamista

Palvelut on tarkoitettu kaikille Ylöjärvellä kirjoilla oleville asukkaille. Asiakkaan luvalla yhteistyötä voidaan tehdä esimerkiksi kaupungin perhe-, sosiaali- tai terveyspalvelujen kanssa. Lisäksi yhteistyötä tehdään mm. seurakunnan perhetyön ja Perhetalon kanssa, jossa perheille on monenlaista toimintaa.

Ota yhteyttä:
diakoniatyöntekijä Marika Rajalaan