yläjärven kirkko ilmakuva

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelus on seurakuntaelämän keskus. Jumalanpalvelusta vietetään sunnuntaisin, koska se on kristittyjen pyhäpäivä. Kokoontumisten sisältö on kaikkialla maailmassa sama: rukoillaan tärkeiden asioiden puolesta, luetaan Raamattua, saarnataan ja nautitaan ehtoollista, yhteistä ateriaa.

Ylöjärvellä vietämme yleensä messua: jumalanpalvelusta, jossa on ehtoollinen. Ylöjärvellä messu alkaa pääsääntöisesti (mutta ei aina) klo 10.00. Kurussa ja Viljakkalassa vuorottelevat klo 10.00 ja 13.00 alkavat messut. TEHOmessut puolestaan keräävät srk-keskukselle yhteisölliseen, vapaamuotoisempaan messuun sunnuntaisin pari kertaa kuussa klo 17.00. Tarkemmat ajat, paikat ja sisällöt löydät tapahtumakalenterista. Käynnissä oleva koronavirus-tilanne aiheuttaa muutoksia myös jumalanpalvelusten järjestämiseen.

Seurakunta on hengellinen yhteisö. Jumalanpalvelusten lisäksi hiljennytään, rukoillaan sekä pohditaan uskon ja elämän isoja kysymyksiä monenlaisissa erilaisissa tilaisuuksissa. On isompia tapahtumia ja pienpiirejä, raamattuluentoja ja hiljaisuuden retriittejä, rukoushetkiä ja Alfa-kursseja. Tule mukaan ja löydä oma paikkasi! Tietoa toiminnasta löytyy niin tältä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä -sivulta kuin myös Aikuisille -sivulta.

UUTTA SYKSY 2023 - MESSUKOULU!

Tule mukaan sukeltamaan syvemmälle messuun. Lue lisää messukoulusta.

aikuistyön koordinaattori
Kirkkotanhuantie 1, PL 2
33471 Ylöjärvi

Mm. Toivon illat, Alfa-kurssit, raamattuluennot, pienpiirit, rukouskaverit. Sielunhoitoa sekä keskusteluapua parisuhdekysymyksissä ja oman elämän haasteissa.