Usein kysyttyjä kysymyksiä

Miten voi päästä isoseksi?

Jos haluat isoseksi, sinun tulee ilmoittautua isoskoulutukseen. Isoskoulutus on yhteensä kolmivuotinen, mutta käytyäsi ensimmäisen vuoden koulutusta, voit jo toimia isosena rippikoulussa.

Isko 1, 2 vai 3?

Isko 1 on ensimmäistä vuotta iskoon osallistuvat. Isko 2 on toista vuotta isoskoulutukseen osallistuvat ja jo isosena toimineet. Isko 3 on apurikoulutukseen osallistuvat. Kellarilla pääasiassa isko 1 kokoontuu yhdessä omana ryhmänään ja 2/3 omana ryhmänään. Isoskoulutusleireillä ja muissa yhteisissä tapahtumissa kaikki toimivat yhdessä.

Mitä tarvitsen mukaan isoskoulutukseen?

Ota koulutukseen jokaiselle kerralle mukaan oma Raamattu ja muistiinpanovälineet.

Maksaako isoskoulutus?

Ei maksa, se on ilmainen.

Mitä isoskoulutukseen kuuluu?

Kokoontuminen Kellarilla kerran kuussa kello 14-18. Kellarin kokoontumiseen kuulu isoskoulutusta, ryhmätyötä, välipala, iltaohjelma ja nuorten jumalanpalvelus eli Kellarimessu. Lisäksi koulutukseen kuuluu kaksi viikonlopun leiriä ja muutama muu tapahtuma. Oletamme, että koulutukseen osallistuva isonen on läsnä tapaamisissa ja sitoutuu koulutukseen mahdollisimman hyvin.

Koska Kellarin ovet aukeaa?

Kellarille voi tulla vasta vähän ennen kello 14, koska siellä voi olla muita ryhmiä. Aina voi kuitenkin tulla kysymään saako jo tulla.

Mitä käy jos en pääse isoskoulutuskerralle mukaan?

Ilmoita poissaolosta etukäteen ja kerro myös miksi et pääse mukaan. Poissaolon korvaava materiaali itseopiskelua varten löytyy Kellarille.netistä. Aktiivisesti koulutukseen osallistuneet ja poissaolot korvanneet ovat etusijalla valittaessa isosia kesän leireille.

Saako isonen palkkaa rippikoulusta?

Ei saa, mutta leiri on hänelle ilmainen. Poikkeuksen muodostaa kalliit reissurippikoulut, joissa isoselle on osallistumismaksu.

Saako apuri palkkaa?

Kyllä saa, korvaus on 250 €/rippikoulu.

Voiko isoskoulutuksen jättää kesken?

Kyllä voi, mutta ilmoita siitä iskosta vastaavalle työntekijälle.

Voiko isoskoulutukseen tulla mukaan kesken kauden?

Kyllä voi, mutta ota asiasta yhteyttä iskosta vastaavaan työntekijään.

Isoskoulutuksen vastaavat...

johtava nuorisotyönohjaaja