Vaellus - 24.-26.5.2024 ja 22.-31.7.2024

Seitsemisen kansallispuistoLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Urho Kekkosen kansallispuistoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• Hinta: 450 €
  • Konfirmaatio: 4.8.2024 Ylöjärven kirkko

Rippikoulu on vain kerran elämässä ja sen onnistumiseksi toivomme avoimuutta ja yhteydenpitoa välillemme. Lisäksi toivomme, että sovitte kodin menot siten, että rippikoululainen pääsee kaikkiin tapaamisiin. Kaikki kokoontumisemme kuuluvat rippikoulun opetukseen. Muistathan siis ilmoittaa meille etukäteen, mikäli et sairauden tai muun syyn vuoksi pääse paikalle. Kokoontumisista poissa olleiden kanssa sovitaan henkilökohtaisesti korvaavista tehtävistä. Muualla kuin Ylöjärvellä asuville on sovittu erikseen kotiseurakuntaan tutustumisesta.

Keväällä kutsumme huoltajat mukaan kahteen tapaamiseen. 17.1.2024 tapaamisessa on infoa retkeilyvälineistä ja 25.4.2024 saadaan viimeisimmät tiedot vaelluksesta, konfirmaatiosta ja muista rippikouluun liittyvistä asioista.

Kokoontumiset keväällä

• Pappilan perhetalo (Loilantie 3-5) 17.1. kello 17.30-19 (huoltajille ja rippikoululaisille)
  • Ylöjärven kirkko (Kirkkotanhuantie 1) 15.2. kello 17-19
  • Ylöjärven kirkko 10.3. kello 16-17
  • Nuorisotila Kellari (Mikkolantie 1-3) 18.3. kello 17.30-19
  • Pappilan perhetalo 25.4. kello 18-19.30 (vain huoltajille)
  • Ylöjärven kirkko 28.4. kello 10-11.30
  • Nuorisotila Kellari 17.5. kello 17-19

Harjoitusvaellus Seitsemisessä 24.-26.5.2024

Harjoitusvaellus alkaa 24.5. kello 18 Seitsemisen kansallispuiston Kirkas-Soljasen keittokatokselta. Kulkuohje keittokatokselleLinkki avautuu uudessa välilehdessä löytyy luontoon.fi sivuilta. Harjoitusvaellus päättyy sunnuntaina kello 14 Seitsemisen luontokeskuksen (Seitsemisentie 110). Harjoitusvaellukselle ei järjestetä yhteiskuljetusta.

Varusteet

Alla olevasta linkistä saat varusteluettelon ja ohjeita rinkan pakkaamiseen. Varusteisiin liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä Marttiin. Seitsemisen harjoitusvaellukselle on tarkoitus ottaa mukaan pääosin samat varusteet kuin Lappiinkin, jotta niiden käyttöä tulee harjoiteltua.

Varusteet ja rinkan pakkaaminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä (PDF)

Muuta infoa

Rippikoulumaksu on 450 € ja laskutetaan noin kuukausi ennen varsinaista vaellusta. Alla on linkki Tiedotteeseen rippikoululaiselle ja huoltajalle, jossa on tarkemmat tiedot rippikoulun yleisistä järjestelyistä mm. säännöistä, laskutuksesta ja vakuutuksista. Ohjetta sovelletaan vaelluksen olosuhteisiin.

Tiedote rippikoululaiselle ja huoltajalleLinkki avautuu uudessa välilehdessä (PDF)

Riparin asioista tiedottamiseen perustetaan vapaaehtoinen WhatsApp ryhmä, johon kuuluvat rippikoululaiset, isoset ja ohjaajat. Ryhmään liitytään kutsulinkillä ensimmäisen tapaamisen jälkeen. Ryhmään kuulumattomille toimitetaan tärkeät tiedotteet tekstiviestillä.

Vaellus Saariselällä 22.-31.7.2024

Suosittelemme kokeilemaan kävelyä täysin pakatun rinkan kanssa ennen lähtöä. Vaellukselle on hyvä ottaa rinkan lisäksi vaihtovaatekassi, joka jää odottamaan vaelluksen ajaksi Kiilopäälle. Menomatkalla on käytössä 2 hengen makuuhytit. Paluumatkalla matkustamme päiväjunalla. Matkoille on hyvä ottaa omia eväitä tai varautua ostamaan niitä. Bussimatkojen aikana on mahdollisuus käydä kaupassa.

19.7.

• Varusteiden ja ruokien jakaminen nuorisotila Kellarilla kello 15-16

22.7.

• Kokoontuminen Tampereen rautatieasemalle kello 22.30
  • Juna PYO265 Tampere-Rovaniemi (23.09-7.20)

23.7.

• Juna Rovaniemellä 7.20, tilausajobussi Rovaniemeltä Kiilopäälle
  • Lounas (noutopöytä) Kiilopäällä 12-15, vaihtovaatekassien jättäminen säilytykseen
  • Kiilopää-Sivakkaoja 6 km

24.7.

• Sivakkaojan laavu-Suomunruoktu 15 km

25.7.

• Suomunruoktu-Tuiskukuru 13 km

26.7.

• Tuiskukuru-Luirojärvi 8 km

27.7.

• Sokostin huiputus 11-12 km (ilman rinkkoja)

28.7.

• Luirojärvi-Palovankka-Lankojärvi 19 km

29.7.

• Lankojärvi-Rautulampi 8 km

30.7.

• Rautulampi-Niilanpää-Kiilopää 11 km
  • Majoittuminen Lapinmökkeihin ja Ekin kammiin Kiilopäälle. Omat saunat majoituksessa. Pyyhe ja liinavaatteet sis. majoitukseen.
  • Päivällinen ja iIltapala Kiilopäällä

31.7.

• Aamiainen Kiilopäällä
  • Tilausajobussi Kiilopäältä Rovaniemelle
  • Lounas Rovaniemellä
  • Juna Rovaniemi-Tampere. Aikataulu selviää, kun VR aloittaa lipunmyynnin.

Vaellusreitin tarkempi kuvausLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Konfirmaatio Ylöjärven kirkossa 4.8.2024

Konfirmaatiomessu alkaa kello 10. Tarkemmat ohjeet ja konfirmaatiopäivän aikataulu lisätään tähän vanhempien ja huoltajien tapaamisen (25.4.) jälkeen. Konfirmaatiossa on tehtävä myös kummeille, joten muistattehan kutsua myös heidät mukaan konfirmaatioon.

Kaikissa rippikouluun liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä meihin.

YouTube-video

johtava nuorisotyönohjaaja